4 Temmuz 2022 Pazartesi

Solmayan Ümit (Kitap Tanıtım)

 


 Blog arkadaşlarımızdan Sevgili Sibel'in kitabını oldukça merak ediyordum. Kendisi hem sevdiğimiz biri olduğu hem de yazılarının kalitesini bildiğim için kitabını okuma fırsatı bulduğuma sevindim. İçinizden bazılarının kitabı okuduğunu biliyorum ama ben de bir şeyler karalamak istiyorum. :)

 Kitap çeşitli hikayelerden oluşuyor. Dram, zorlu koşullar, hayat mücadelesi, hayal kırıklıkları gibi konuların yanında güldüren ve güldürürken düşündüren öyküler de vardı. Sibel'in kelimeleri kullanmaktaki gücüne ve insanın içine işleyen anlatımına hayran kaldım. Hikayeleri genel olarak ders verici nitelikte. Bazılarının sonu biraz klasik gelse de şaşırdıklarım da oldu. Karakterleri başarıyla yansıttığını düşünüyorum. Kitapta en sevdiğim öyküler Dilek Kutusu, Solmayan Ümit ve Kırık Ayna oldu. Hatta bunlar roman olsa da karakterleri daha uzun uzun okusam ne güzel olurdu diye geçirdim içimden. :))


Altını çizdiklerim:

 "Mehmet sunturlu bir tokat yemiş gibiydi. Şaşkınlığını ve üzüntüsünü yatıştırdıktan sonra kendini topladı ve yere düşüp kırılan kristal bardakların parçalarını toplamak istercesine etrafa saçılan kelime kırıklarını nasıl toparlayacağını düşünmeye başladı."


 "İnsan kendi sorunları ile meşgulken en büyük derdin kendisinde olduğuna dair büyük bir yanılgıya kapılabiliyormuş, yüzdeki acı sadece doğuştan gelerek olmuyormuş, gam ve keder de yüzde kocaman görünmez bir lekeye dönüşebiliyormuş, bazı insanlar yaşamaya devam ederken bazıları da ölmeye devam ediyormuş meğer."


 "Cümle kümecikleri içinden, ayıklanıp atılabilse sert ifadeler, yumuşak ve nazik olanlara daha fazla yer açılsa. Kelime kırıkları toplansa yerden, tek bir harf bile zayi olmasa, hiçbir can yanmasa."


 Sibel'in bloguna buradan ulaşabilirsiniz. Kendisine hayatta başarılar diliyor, sevgilerimi yolluyorum. 😊😊🌺💐🌷


39 yorum:

  1. Evet, yayınlamıştı bir tanesini. Tavşan kaşları yüzünden üzgün gibi görünüyor. :)

    YanıtlaSil
  2. Ben de çok severek okumuştum kitabı, bloğumda da anlatmıştım:))) Çok sevdiğim ve etkilendiğim hikayeler var kitabın içinde:))) Emeğine sağlık:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için teşekkür ederim, bazı öyküler beni de etkilemişti. :))

      Sil
  3. Ne güzel blog dayanışmaları <3 Yazıları çok hoş sevgili arkadaşımızın. Okuru ve satışı bol olsun. Teşekkürler yayına. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blogların birbirini desteklemesi güzel oluyor. :) Bol okurlar diliyorum ben de. Ben teşekkür ederim. :)

      Sil
  4. Muhteşem bir yorum olmuş. 8 Dakika'yı da beklerim. 😄😅

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. 😀 İndirimlere göre alışveriş yapıyorum da, sonraki alışverişim ne zaman olur bakalım. Aklımda kitabın. 😀

      Sil
  5. '' Bazı insanlar yaşamaya devam ederken bazıları da ölmeye devam ediyormuş meğer." Çok güzel cümleymiş.

    YanıtlaSil
  6. ben de okuycam da seneye artık, pandemiden beri mart 2020 den beri netten ve kitapçılardan alışveriş yapmıyorum bakalım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence ha marketten bir şey aldın, ha netten sipariş ettin, aynı şey. :) Senin tercihin tabi yine. :))

      Sil
  7. Hoş görünüyor, tanışmamıza vesile olduğun için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  8. Alıntılar çok güzel.Kitabı ilk kez burada gördüm, çok güzel anlatmışsınız.

    YanıtlaSil
  9. Sibel Hanım’ın kitabını Kitap Keşfim de yazmıştı, blog arkadaşlarımızın kitaplarını okumak ayrı bir keyif gerçekten, başarılar diliyorum, Duygu’cum sen de çok güzel yazmışsın eline sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısın Erencim, güzel yorumun için de teşekkür ederim. :))

      Sil
  10. Sibel Hanımın yazılarını zevkle okuyoruz. Kitabını biliyorum ama henüz okuma fırsatım olmadı. Tanıtım şık olmuş:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de uzun süredir aklımdaydı ancak okuma fırsatı bulabildim. Teşekkür ederim yorumunuz için. :)

      Sil
  11. Alıntılar hoşuma gitti, özellikle ilk yazdığın. Kitaptan haberim vardi. Okuma aşkıma kavuşmayı bekliyorum. Emeklerine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. :) Bu aralar okumaya hevesim bayağı var ama sınava odaklanmaya çalışıyorum. :)

      Sil
  12. Sibel Hanım'ın blog sayfasını ilk keşfettiğimde kitabını hizmet ettiği amaçtan dolayı hemen satın aldım:) Okudukça ne kadar güzel olduğunu da keşfedip, daha da mutlu oldum:) Ne iyi etmişsiniz, darısı sizin başınıza inşallah:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitapla ilgili yorumunuzu görmüştüm. :) Ben de severek okudum. Amin, İnşallah. Hedeflerim için uğraşacağım. :)

      Sil
  13. Sibel Hanım'ı yeni keşfettim sayılır. Önceden takip etmiyor ve tanımıyordum. Bu kitabı birkaç blogger arkadaşımda gördüm ama. Blogger arkadaşların kitap yazdığını gördükçe kendim yazmışım kadar seviniyorum. Yolları açık olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de seviniyorum, kendi hayalim de olunca mutlu ediyor. :)) Hepsinin yolu açık olsun.

      Sil
  14. Sibelciğimin bu kitabını çok severek okumuştum:) ne güzel bir tanıtım olmuş:)

    YanıtlaSil
  15. Sibelin bloğunu takipteymişim ben zaten:)

    YanıtlaSil
  16. Umarım senin de böyle bir kitabın çıkar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, hayırlısı İnşallah. :)

      Sil
    2. Sevgili Sibel blog dünyasının en nazik arkadaşlarındandır. Başarılarının devamını dilerim.

      Sil
    3. Çok nazik ve düşünceli biri gerçekten. :)

      Sil
  17. Merhaba Duygucuğum bu paylaşımınla şimdi tesadüfen karşılaştım. Hem çok memnun oldum hem de büyük bir mahcubiyet duydum. Nasıl kaçırmışım diye hayıflandım. Lütfen kusuruma bakma. Paylaşım yaptığın tarihlerde yıllık izindeydim. O kopuş da koptum zaten blog sayfalarından. Epeydir kendi sayfama da bir şey yükleyebilmiş değilim.

    Öncelikle kitabı alıp okuduğun için, harika yorumların için ve sayfanda paylaştığın için ne kadar teşekkür etsem azdır. Yazma işini başarıyla ifa eden biri olarak senden bu güzel ifadeleri duymak benim için çok değerli. İnanıyorum ki bir gün biz de senin kitabını alıp okuyacak ve yine bu sayfalarda yorumlayacağız. Senin vesilen ile Solmayan Ümit kitabını alıp okuyan, bloğunda paylaşan, yorum bırakan, tüm kalbiyle destekleyen bütün blogdaşlarıma bir kez daha çok çok teşekkürler ederim. İyi ki varsınız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Sibelcim. :) Ne kusuru olur mu öyle şey. Bu aralar yoğun olduğun için görmediğini tahmin etmiştim. Vaktin oldukça buralardasın zaten.
      Yorumlarıma önem verdiğin için teşekkür ederim. Kitabını severek okudum, bayağı emek var belli. İyi dileklerin için de çok teşekkür ederim, sen de iyi ki varsın. 😊 😊

      Sil
  18. Söylemeyi unuttum: Tavşanın o masum bakışları kitabın genel duygusuyla ne de güzel özdeşleşmiş :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavşanı beğenmene sevindim. Ben de uyumlu olacağını düşünmüştüm. :)))

      Sil
    2. Tavşanı beğenmene sevindim. Ben de uyumlu olacağını düşünmüştüm. :)))

      Sil

Rüya Günlükleri 4 (Hikaye)

 Merhabalar, seriye biraz ara vermiştim, devam edeyim dedim. İyi okumalar dilerim. 😊 (Selin, öğrenci, 14 yaşında)   Ormanda yürüyorum, hava...