14 Ekim 2024 Pazartesi

Yerdeniz Büyücüsü (Kitap)

 


 Seri olduğunu fark etmeden almıştım, neyse ki ilk kitabı almışım. :)

 Hikaye bir çocuğun, yaşadığı yerde büyücülerin ünlü olmasıyla da, bir takım yetenekler göstermesi ile başlıyor. Çocuk kısa sürede dikkatleri çekince bilge biri kendine gerçek isim verir. Kişinin gerçek ismini aldıktan sonra bunu herkesten saklaması çok önemlidir çünkü kendini ancak bu şekilde koruyabilir.

 Ged, öğrenmeye aç, azimli biridir. Gençlik hevesi ile bazı uyarıları görmezden gelir. Gittiği okulda hızla yükselir ancak başına büyük bir dert alır. Gururu ve kendini kanıtlama çabası yüzünden olmayacak bir işe kalkışmıştır. Bundan sonra korku ve tedirginlik içinde yaşar, kendisini kurtarmanın yollarını arar. Diyar diyar dolaşır, denizler aşar.

 Kitabı çok severek okudum. Biraz masalsı yanı vardı aynı zamanda gizemli ve ders verici. Ged karakterini çok sevdim. Sahip olduğu güçle ve öğrendiği her yeni büyüyle adeta başı dönüyor ve sonrasında hayatını karartacak bir pişmanlık yaşıyor. Her şeye rağmen direnmeyi ve çözüm aramayı sürdürdü. Yazarı ilk kez okudum ve üslubunu çok sevdim. Kitaba başladığım anda güzel atmosferi beni içine çekti hemen. Serinin kalan kitaplarını da okumak istiyorum. Kitapta daha fazla karakter ve macera görmek isterdim. Her şey Ged'in etrafında dönüyor. Bölüm başlarındaki tatlı resimleri de sevdim.


Büyücü olarak doğmuş birinin aklını karanlıkta bırakmak tehlikelidir.

O, senin kibrinin gölgesi, senin yarattığın bir gölge. Bir gölgenin adı olur mu?

Kim bir adamın ismini biliyorsa, onun hayatını avuçlarının içinde tutuyor demektir.

Ya tepeden aşağıya ölülerin ışıksız şehirlerine ve çorak topraklarına gidecek, ya da şekilsiz şeytani şeyin kendisini beklediği duvardan atlayarak, tekrar yaşama dönecekti.

Kötü niyet, kötü sonuç doğurur. Ben buraya çekilmedim; itildim. Beni buraya iten güç beni yok etmeye çalışıyor.

Kötülerin teslim olmamış ruhları ele geçirmeleri çok zordur.





8 yorum:

  1. Bu kitap uzun zamandır bende var ama seri diye başka kitaplarını da toplarım diye düşünüp hep beklettim. Hatta kitabı almamdan öncesinde de bayadır okumak istiyordum. Okuduğumda da muhtemelen beğenirim gibi geliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de devamını almak istiyorum, sevdim kitaptaki dünyayı. Bence daha fazla bekleme. :))

      Sil
  2. Özetle benim seri kitap okuma fobim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seri kitap okumayı severim de uzun serileri toplamak zor oluyor. :)

      Sil
  3. Isimler mevzusu önemli ya. Bizde de gerçek isimle büyü yapılıyor. O yüzden bilgili insanlar çocuğun kulağına ezanla okudukları ismi kullanmiyorlar sosyal hayatta. Benim öyle bir şansım olmadı puuu büyülere açığız. Ve bakıldığında ölüm defteri de gerçek isimle alakalıydı bak şimdi fark ettim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlginçmiş, büyünün o şekilde yapıldığını bilmiyordum. Önemli bir mevzu o zaman, dikkat etmek lazım. :) Evet ölüm defteri de ismini bilmediğin kişide işe yaramıyor. 😀

      Sil
    2. Gel kendimize yeni isimler okuyalım 💅🏻 ama ben gene susmam onu da aşikar ederim puuu

      Sil
  4. Selamlar :) Tekrardan buralara döndüm. Tanıdığım bloglara uğrayıp haber veriyorum :)

    YanıtlaSil

Yerdeniz Büyücüsü (Kitap)

   Seri olduğunu fark etmeden almıştım, neyse ki ilk kitabı almışım. :)  Hikaye bir çocuğun, yaşadığı yerde büyücülerin ünlü olmasıyla da, b...