17 Ekim 2024 Perşembe

Memories of the Alhambra (Dizi)

 


 Günümüzde teknolojinin geldiği yeri yansıtması açısından güzel bir dizi olmuş. Ben de severek izledim, sardı bayağı. Oyuncu kadrosu da iyiydi.

 Bir teknoloji şirketinin yatırımcısı Yoo Jin Woo aldığı bir telefon ve mail üzerine aceleyle İspanya'ya gelir. Kendisine söylenen pansiyona yerleşir. Telefon eden genç artırılmış gerçeklik oyunu tasarlamıştır ancak başı dertte olduğu için Yoo Jin Woo ile bir daha iletişime geçemez.

 Yatırımcı bu süreçte oyunu kendi test eder ve gözlerine inanamaz. Her şey o kadar gerçekçidir ki oyuna bayılır. Ancak bir sorunu vardır, eski arkadaşı, şimdiki düşmanı da oyunun peşindedir. Yoo Jin Woo oyunu tasarlayan genci bulup anlaşma yapmayı hırs haline getirir ve oyunda hızla ilerleyip seviye atlamaya başlar. En büyük sorunla da bu şekilde karşılaşır. Oyunda ölümcül bir hata vardır, Yoo Jin Woo'nun hayatta kalmak için çok çabalaması, oyunun detaylarına hakim olması gerekmektedir. Dahası iş hayatı da çıkmaza girer, kendisine inanacak birilerini bulmakta zorlanır.

 Dizi genel olarak heyecanlıydı, bazı kısımlar uzatılmış gibi gelse de kurguyu sevdim. Bu tarz oyunlar günümüzde gittikçe daha yaygın hale gelirken kişinin ruh sağlığı üzerindeki etkileri de azımsanmayacak seviyeye geldi. Dizide oyun bağımlılığı yanında, hatalı programların neye mal olabileceği ve çözümünün kolay olmadığı üzerinde de durulmuş. Tabii bazı sahneler abartılı olsa da karakterin çaresizliği ve çabası izleyiciye geçiyor. Defalarca ölümden dönüyor ama pes etmiyor. Sadece kendisinin şahit olduğu şeyleri kanıtlamanın zorluğuna rağmen akıllıca hareket etmesi dikkat çekiciydi. Dizide aşk hikayesi de vardı ama oyundan kurtulmak ön plandaydı. İspanya'da çekilen mekanları sevdim. Finali daha uzun olabilirdi, sanki devamı gelecek gibi bitirmişler. Yine de sevdiğim diziler içinde yerini aldı. 



10 yorum:

  1. Adını çok sık duyduğum dizilerden biri. Oyuncu kadrosu da iyiymiş. Tanıdık yüzler var. :)
    Teşekkürler tanıtımın için. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başrolde popüler kişiler var. Diziyi sevdim bayağı. Ben teşekkür ederim. :)

      Sil
  2. Baya ilginç bir hikaye. Romantik bir similasyon oyunu olsa izlerdim haha favori webtoonumu böyle olduğu için okuduğum gibi. Ama bu tür oyunlar sevmiyorum. Bu oyunları bilen ve sevenler için dizi muhteşem olurdu. Buna rağmen vaktim çok olsa ve izlesem çok keyif alırdım eminim. Şu anki koşturmacam içerisinde gerçekten sevsem de izlediğimde keyif alamayacağım bu yüzden kültür sanata ara verdim haha. Ve Kore dizisi uzun zamandır izlemiyorum. Iki senedir izleme listemde Mouse var. Şimdi bu da girdi. Kendimi Kore dizisi izlemeye hazır ve bol boş vakitli bulursam izleyeyim.
    Tanıtım yorum güzel olmuş. Esas oğlan yağuşuklu, eh tabi k-beauty göstermeleri lazım. Göstersinler severiz hehehe

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Romantik simülasyondan çok daha eğlenceli bence. Ben oyunu denemek isterdim ama yüz kere ölürdüm ehehe bayağı zor seviyeleri geçmek. 😅😆 Boş vaktin olursa izle bence, liseli ünili ergen dizilerinden olmayınca keyifliydi. Başroldeki kızı bile bu dizide sevdim düşün, ben önceki karakterinden nasıl soğumuşsam izlemiyordum bu kızı. Neyse ki bu dizi de iki oyuncu da iyiydi, esas oğlan yakışıklı değil bence ama sevimli ehehe. :))

      Sil
    2. ay evet ben de sevmiyorum. Bu kızı ilk You are beautiful'da izlemiştim, iyiydi. Sonra Heartstrigs'te izleyip sinir oldum. Sonra bu her dizide çıkmaya başladı, iyice sıktı. Burada da görünce üzüldüm açıkçası çünkü kurgu ve erkek oyuncu iyiydi. Ama sevdin demek ha, umut var. Bakalım madem müsait bir zamanda ve K-drama izlemek istersem mousedan sorna, o da malum polisiye, sürükleyici. Bu da oyundan dolayı sürükleyici.
      Aman liseli ünili ergen diziler evlerden ırak ya. Josei lazım bize shoujo geçti. Ama shounen misal seinen tayfayı da etkiliyor romantikte niye böyle değil acaba. Neyse. İyi akşamlar efenim

      Sil
    3. Ben de Heirs dizisinde ilk kez izlemiş gıcık olmuştum. :) Neyse ki toparladı burada. Mouse dizisini bilmiyordum, baktım sevmediğim oğlan oynuyormuş. 😅 Evet dediğin gibi romantikler herkesi sarmıyor. Seinen ve shounen iyidir. :)) İyi akşamlar.

      Sil
  3. Bu diziyi ismen biliyorum. Bir ara karşıma da çıkıyordu ama sonra unutmuşum kalmış öyle. Konusu ilgi çekici gerçekten. Kore dizileri de genelde akıcı oluyor zaten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben daha yeni keşfettim diziyi, nasıl kaçırmışım. :) Konusu iyiydi bayağı.

      Sil
  4. Hyun Bin'in ısrarla elimin gitmediği dizisi....oysa ki oppa'nın dizileri güzel:) zar zor bir açayım dedim fi tarihinde, ilk bölümü birkaç dakika izleyip bıraktım... inatla itiyor dizi beni 😅 tavsiye ediliyor çokça halbuki

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben sadece Secret Garden dizisini biliyordum. Bu dizisi bence daha dikkat çekici, iyi de oynuyor. O yüzden öneririm. 😀

      Sil

Memories of the Alhambra (Dizi)

   Günümüzde teknolojinin geldiği yeri yansıtması açısından güzel bir dizi olmuş. Ben de severek izledim, sardı bayağı. Oyuncu kadrosu da iy...