2 Aralık 2023 Cumartesi

Bir Karakter Meselesi 15 (Kento Nanami)

   


 Sevilen karakterlerden Nanami ile karşınızdayım. Kendisi üst sınıf jujutsu büyücülerinden. Genç öğrencileri eğitiyor. 

 Nanami'yi diğer karakterlerden farklı kılan her zaman ciddiyetini koruması ve karizmatik ses tonu. (Eee seslendirmeni Kenjiro Tsuda sonuçta 😎) Nanami kendisiyle tamamen zıt kişilikte olan Gojo'dan pek haz etmese de onun üstün gücünü de kabullenmiş durumda. Bu yüzden herkes gibi onun gözünde de Gojo yenilmez olan tek kişi. 

 Nanami'yi animede her zaman gençleri korurken görüyoruz. Kendisi de gençken en yakın arkadaşını kaybettiği için bir daha ölüm görmek istemiyor ancak jujutsu dünyasında bu ne mümkün. Lanetlerle savaşmak zorunda oldukları için kayıp vermek de kaçınılmaz oluyor. Zamanında kendisi bu işi bırakıp normal insanlar gibi iş insanı olmuştu, sonra geri dönüyor jujutsu büyücülüğüne. Geri dönmesinin nedeni bence içinin rahat etmemesi ve yapabilecekken insanları korumaya devam etme isteğiydi. Yani onları yüz üstü bırakmak istememişti.

 İlk sezonda öğrenci İtadori'ye bir süre yardımcı oluyor. Aralarında mesafe olsa da güzel bir uyum vardı bence. Tam kuralcı bir öğretmen gibi Nanami. İkinci sezonda Nanami'yi daha fazla görüyor ve tanıyoruz. Shibuya İstasyonu'nda (o kadar olaydan sonra Japonya'ya gidip orayı görme isteği oluştu bende 😅 ) felaket dolu günler başladığında öğrencileri bundan uzak tutmaya çalışmış, elinden geldiğince kendini onlar ve dostları için siper etmiştir. Dövüşleri genel olarak sert ve dikkat çekiciydi. Fiziksel dayanıklılık konusunda İtadori kadar iyiydi.

 Yine gözümden kaçmayan bir detay vardı. Shibuya İstasyonunda beklenmedik bir gelişme oldu ve İtadori'nin bunu herkese haber vermesi istendiğinde bina tepesine çıkan İtadori doğrudan Nanami'nin adını haykırıp ona hitap etmişti. Bu da gösteriyor ki İtadori Gojo'dan sonra hocası olarak onu görüyor, ona saygı duyuyordu.

 Anime boyunca Nanami'yi sanırım hiç gülümserken görmedik ta ki o dövüşte hayal görmeye başlayana kadar. Dövüş ve hayalin eşzamanlı verilmesi harika bir detaydı. Nanami bu noktada çoğu karakterden fazla etkiledi beni. Çünkü birilerini korumak temel hedefiydi, kendi hayatını bir kenara bırakmıştı. "Yoruldum," derken bile hisleri bize fazlasıyla geçti. Seslendirmenin ses tonu da gerçekçiliği artırdı tabi. Sanki Nanami ile birlikte o an ben de yorulmuş gibi hissettim. 

 Hayali, Malezya'da sahile yerleşmek ve dilediği kadar kitap okumak, geçmiş günlerin acısını çıkarmaktı. (Hatta bu sahneden sonra hayranları google haritalara Nanami için bir ev bile eklediler. ) Nanami unutulmaz karakterlerden biri oldu adeta. (gifler: tenor.com) Eskiden bana biraz soğuk gelirdi ama kalbi çok temiz, azimli, sabırlı, düşünceli biri olduğunu gördük.







 Son olarak Nanami'nin hayalini içeren videoyu da koyayım. İnsan istiyor ya, öyle bir yerde yaşamayı. :/



13 yorum:

  1. Yaaaa çok iyiiiiii. Sondan ikinci gife düştüm hehehehe 🌚🌝 hatta Malezya hava yolları bile paylaştı Nanaminin repligini!
    Evet ben de shibuyaya gitmek istiyorum. Of çok iyi anlatmışsın duygulandım. Ne desem bilmiyorum şimdi 😭😭😭😭😭😭😭😭

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O gifteki öfkesi iyi yansıtılmıştı. İçimizin yağları eridi. 😅😎 Evet ya havayolları durumu nasıl fırsata çevirmiş. Şimdi zam gelir Malezya'ta da gidemeyiz. Sanki ülke dışına çıkabiliyoruz da o kaldı dert edeceğim. 😆
      Bir gün Shibuya'ya gidelim, belki kısmet olur. Bence o kadar izledik, konuştuk, bağlandık, bizi özel konuk olarak Japonya'ya davet etsinler. 🥰😁 Yazımı beğenmene sevindim, Nanami'yi düşününce duygulanmadan edemiyorum ben de. 😶🥺

      Sil
    2. Ay ne iyi olurdu. Hem hazır Shibuyada jujutsu sergisi var. Heykellerini sarılıp foto çekeriz hehehehehe ama gojo mühürlü hahahahaha.
      Şehir değiştiremiyorum ki ülke değiştireyim ama bir umut hala var. Belki zengin oluruz falan XD
      Bence haklısın, anime hayranlarını kültürel diplomasi baglaminda davet etsinler çünkü bizler gönüllü kültür elçisiyiz. Yeterince çalıştık.
      Nanamin 💔💕❤️

      Sil
    3. Vay sergiye gidebilmek ne iyi olurdu. Yalnız Mahito'yu kırabilirdik sinirden. En azından çürük domatesi hak ediyor. Gojo geri dönsün çabuk. 🥲
      Zengin olursak bir gün gidebiliriz evet. 😅 Bence de bizden iyisini mi bulacaklar anime fanı olarak. Ayrıcalığı hak ediyoruz. 🥰❤️🌺

      Sil
    4. Hahaha evet evet evet! ❤️❤️💕💙💕💙❤️
      Mahito kişiliğini çıkarsan güzel bir heykel ama işte.... (⁠⊙⁠_⁠◎⁠)

      Sil
  2. hihi anime dergisi çıkar seeen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fırsat olsa keyifle yapacağım bir iş olurdu. Anime dünyası çok zengin ve sağlam. :)

      Sil
  3. Üzüldüm ben bu karakteri okuyunca. Neyse bir şey demeyeyim. Adam gözlüğü çıkarınca çok daha havalı oluyor. Keşke daha çok tanısaydık onu. Eline sağlık canım. 😭

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gözlüksüz daha hoş görünüyor gerçekten. 😃👍 Sanırım şu ana kadarki bölümler içinde en üzüldüğüm karakter bu oldu. 🥺 Geçmişini de pek göremedik, hakkında daha fazla şey bilsek iyi olurdu. 😊 Güzel yorumun için teşekkürler.

      Sil
  4. Kakashi'ye benzettim karakterini :D (Sayılı anime izlemiş biriolarak tabii ki her şeyi Naruto'ya benzeteceğim :D) Analizinde karakterin derinliğini iyi hissettirmişsin. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kakashi'ye asıl benzetilen Gojo. :)) Hem dış görünüş olarak hem de bazı özellikleri yönünden. Tabii Kakashi Gojo kadar gamsız ve rahat görünmüyordu. 😅😃 Nanami daha çok kendi halinde takılan, sohbet muhabbetten uzak, fazlasıyla ciddi biri. Yine de hepsinin ortak özelliği öğrencileri korumak için çabalamasıdır. Yorumun için teşekkür ederim, karakteri az görmemize rağmen böyle hissettirmesi de manga yazarının başarısı. :)

      Sil
  5. Görsellerle anlatım bütünleşmiş 😊

    YanıtlaSil

Rüya Günlükleri 4 (Hikaye)

 Merhabalar, seriye biraz ara vermiştim, devam edeyim dedim. İyi okumalar dilerim. 😊 (Selin, öğrenci, 14 yaşında)   Ormanda yürüyorum, hava...