1 Temmuz 2023 Cumartesi

Galaktik Trenyolu'nda Gece Vakti (Kitap)

 


 Her yaştan insanın okuyabileceği ve bir oturuşta bitirebileceği tatlı bir kitap. Yazarı 1933'te ölmüş. Kitap eski olmasına rağmen sanki çocukluğumuzdan bir kitap okuyor gibi hissettim. İnsanı farklı dünyalara götürüyor.

  Ana karakter Giovanni adındaki bir çocuk. Derste öğretmen Samanyolu Nehri'nden bahsediyor, çocuklara sorular soruyor. O gün Samanyolu Festivali olduğu için ders sonunda öğretmen akşam herkesin dışarı çıkıp gökyüzünü izlemesini istiyor.

  Giovanni evden ayrılıp festivali görmek için yola düşüyor. Ancak beklenmedik şekilde kendini bir trende buluyor, yakın arkadaşı da yanında. Tren birbirinden ilginç duraklarda ilerlerken garip yolcular onlara eşlik ediyor. Giovanni'ye hiç bitmeyecek gibi gelen inanılmaz yolculuk bir zaman sonra sonlanıyor.

 Yazarın hayal gücü ve zengin anlatımı ile kitabı keyifle okudum. Karakterler birbirinden renkliydi. Çok fazla beklentiye girmeden okunabilecek tatlı bir kitaptı. Okurken biraz Alice Harikalar Diyarında esintisi aldım. :) Biraz da duygusal bir yanı vardı.


 Bu manzaraya şahit olan Giovanni, iliklerinde hissettiği yalnızlığın doldurduğu gözlerini göklere çevirdi.

 Hemen karşısında görünen şehir, belli belirsiz parlayan binlerce yıldıza ya da devasa bir sis bulutun dönüşmüştü gözleri önünde.

 Nasıl yani? Bu basbayağı şeker. Çikolatadan daha lezzetli hatta. Şekerden yapılmış bir kaz uçabilir mi ki? Bu adam kesin kırsal bir yerlerden gelen şekercinin teki. Yine de adamın önce şekerini yiyip sonra onu küçük görmek doğru olmaz, diye içinden geçirirken elindeki kaz bacağını yemeye devam ediyordu.

 Üstüme iyilik sağlık! Turnayı gözünden vurdun, bu bilet o kadar değerli ki... Bununla göklerin ötesine bile seyahat edebilirsin! Göklerin ötesini de geçtim, gönlünden geçen her yere gidebilirsin!


28 yorum:

  1. güzelmiş. :) giovanni italyan ismi ama yazar japon herhalde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karakterlerin ismi Japonca değildi, benim de dikkatimi çekti. Yazar Japon evet. :)

      Sil
  2. Bahsetmeyi unuttum, animesi de varmış, onu da izleyim bir ara. :) Rica ederim, yorjmjn için teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  3. Şu hayatta dayanamayacağım tek şey içinden tren geçen ne varsa... ki o trenler benim içimden de geçerler sürekli:) Çok teşekkürler, alınacak ve okunacak, el mahkum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Trenleri ben de severim. :)) Umarım seversiniz, ben oldukça keyif aldım kitaptan. :)

      Sil
  4. Merhabalar.
    Benim gibi okuma özürlü biri için ideal bir kitapmış. Hayal gücü ve zengin anlatım tarzı kitabı okunur kılan bir özellik. Özetlediğiniz kitap gerçekten çok ilginçmiş. Paylaşım için teşekkürler.
    Sağlıcakla ve esen kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, kitabın ilginizi çekmesine sevindim. Akıcı ve rahat anlaşılır bir kitaptı. Yorumunuz için teşekkürler. Siz de sağlıcakla kalın.

      Sil
  5. Instagramda da demiştim, kitap baya ilgimi çekti. Tatlı bir kitaba benziyor. Öneri için teşekkürleer :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlginç ve güzeldi, senin seveceğin tarzda bence. Rica ederim. :)

      Sil
  6. Çok hoşuma gider gibi, hele Alice Harikalar Diyarı'ndan esintiler aldım diyorsan :) Teşekkürler, mutlaka okuyacağım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ben de keyifle okudum. :) Değişik karakterleri tanımak güzeldi, insan o trende olmak istiyor. 😀

      Sil
  7. Deniz sever bu kitabı bakayım ben. Teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  8. Çok keyifli bir kitaba benziyor Duygucum, tanıtım için teşekkürler :) Listeme ekledim :)

    YanıtlaSil
  9. Anime olsa izlenir sanki diyordum alıntılara bakarken sonra yazarın Japon olduğunu fark ettim ve animesi de olduğunu öğrendim izleyeyim bunu :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Türkanime sitesinde buldum animeyi. Ginga Tetsudou no Yoru ismi ile geçiyor, fırsat olursa izleyeceğim. :))

      Sil
  10. Bu kitabı alınacaklar listesine ekleyeceğim. Her yaştan okunması hoş bence. Evimize gelen çocuklara da önermiş olurum hem de. Tabii önce kendim okuyayım. :)
    Okuyan gözlerinize sağlık olsun Duygu Hanım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, Nazlı Hanım. :) Önce siz okuyun tabi, ona göre karar verirsiniz. :)

      Sil
  11. Bu tren başka bir tren desene :)

    YanıtlaSil
  12. Hayal gücü olan kitapları seviyorum:))) Tatlı bir kitaba benziyor:) Alınacaklar listesine ekleyim:) Emeğine sağlık canım:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım umarım sen de beğenirsin. :))

      Sil
  13. Evet, uzayı kastediyor. Tabi burada hayali olarak kullanılmış. Rica ederim.

    YanıtlaSil
  14. Bu kitaba alışveriş yaparken pek aşina olmuştum aslında bir ara değerlendireceğim sanırım. :)

    YanıtlaSil
  15. Konu geerçekten çok ilginç Duygu'cum merak ettim eline sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Erencim, ilginçti gerçekten.:)

      Sil

Rüya Günlükleri 4 (Hikaye)

 Merhabalar, seriye biraz ara vermiştim, devam edeyim dedim. İyi okumalar dilerim. 😊 (Selin, öğrenci, 14 yaşında)   Ormanda yürüyorum, hava...