26 Temmuz 2023 Çarşamba

Drizzt Efsanesi 9.Kitap Karanlığın Kuşatması

 


 Merhabalar, kitabı çeşitli sebeplerden okumam vakit aldı. Şu sıralar kafam ve ilgim başka yerdeydi. :)

 Serinin 9. kitabı kara elf diyarındaki karışıklıkla başlıyor. Gücünün büyük çoğunluğunu büyüye borçlu olan kara elfler büyünün bozulması sonucu büyük bir karmaşa yaşamaktadır. İnandıkları Örümcek Kraliçe Lolth kimsenin çağrısına yanıt vermemektedir. Bu yüzden herkes yer altı şehrinin ilk evi olan aileyi suçlar, çünkü Dtizzt'i ellerinden kaçırmışlardı ve düzenledikleri tören mahvolmuştu.

 Kötü kalpli Lolth büyünün geri dönmesi üzerine yine karanlığını saçmaya ve suçlanan aileyi desteklemeye devam eder. Cüceler mekanına yapılacak fethi de onaylamaktadır. Ancak şehirde dengeler çok bozulduğu için kimse kimseye güvenmemektedir.

 Tüm bunlar olurken yüzeyde dostlarıyla yaşayan Drizzt de yakın arkadaşı panteri kaybetme tehlikesi ile karşı karşıya kalır ve panteri yaşatmak için elinden geleni yapar. Aynı zamanda Catti-brie ile arasında duygusal bir gerilim yaşanır. İkisinin de birbirine karşı hisleri vardır ama ikisi de bir aşk için henüz hazır değildir. 

 Sonunda hazinelere konmak isteyen kara elflerin saldırısı başlar ve iki taraf yoğun bir mücadeleye girer. Cücelerle ittifak kurmaya pek çok şehirden savaşçı gelir. Sayıları az olsa da cüceler umudunu yitirmeden dövüşmeye devam eder. 


 Öncelikle 8. kitabı okuduktan sonra burada kiralık katili görmeyi umuyordum, biraz hayal kırıklığına uğradım. Çünkü yer altındaki kara elflerin kaosundan çok beklenmedik karakter olan Entreri'yi okumak daha ilgimi çekiyor. Şu ana kadar Drizzt ve Catti-brie arasındaki durumdan hiç bahsetmedim, çünkü onaylamıyorum ama bu kitapta hisleri iyice açığa çıkınca bahsetmek zorunda kaldım. Kız öncesinde başkasını seviyor ve evlenecekken aynı anda Drizzt'e de dostluğun ötesinde yakınlık duyuyor, bu hoş değildi bence. Yazara burada sinir olduğumu söyleyebilirim, sanki Drizzt çok kusursuz, bir hata ekleyim bari demiş. Kara elfler yüzlerce yıl yaşadığı için yaş farkından dolayı da çok uyumsuz olduklarını düşündüm. Keşke hep ilk zamanlardaki gibi dost olarak kalsalardı.

 Bu kitapta çok yan karakter olması hep onların dövüşünü okumamız beni biraz sıktı. Açıkçası Drizzt, panter ve kiralık katil dışındakilerin dövüşü pek ilgimi çekmiyor. :)) Bakalım sonraki kitap nasıl olacak?


 Geleceğin geçmişten veya bugünden daha iyi olacağına inanmazsak ya drow toplumundaki gibi her gün nefsimizi tatmin etmek uğruna boş bir mücadeleye gireriz ya da umutsuzluğa kapılıp ölümü bekleyerek hayatımızı heba ederiz.

 İçgüdülerimizin sık sık sevdiğimiz kişiler için beslediğimiz gerçek arzularla taban tabana çelişmesi ne kadar da ironik.

 Onların değil asıl bizim gerçek bir toplu amacımız vardı. Onlar değil biz birliktelik nedir anlıyor, paylaşılan daha ulvi bir prensip için savaşıyor, yapmamızın gerekebileceği her türlü fedâkarlığın diğer herkese yarar sağlayacağını biliyorduk.

 Ağır yaralı olduğunu biliyor ama yine de gülümsüyordu. Gümüşay Hanımı bu gece ölse bile gülümseyerek ölürdü çünkü yüreğinin sesini dinliyordu. 


24 yorum:

  1. Seriyi okumadığımdan ve senin yorumlarını okumuş olsam bile neler olmuştu unuttuğumdan içerik hakkında bir şey diyemiyorum ama bu serinin kapaklarını ve yaydığı havayı sevdim. Güzel bir fantastik seri gibi. Sadece baya uzunmuş :) O yüzden okur muyum bilemiyorum. Uzun seriler bayadır gözümü korkutuyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitapları ara vererek yazdığım için unutman normal. :)) Kapakları ve renkleri ben de seviyorum, dikkat çekici. :) Çok güzel bit seri ama uzun evet, ilk üç kitap serinin temeli diyebilirim, merak ediyorsan ilk 3ü okuyabilirsin, diğer bölümler ek gelişmeler halinde devam ediyor. Drizzt karakteri için devam ediyorum ben de, bir de başta sevmesem de şimdi kiralık katili de acayip merak ediyorum. Sonraki kitapları ne zaman okurum bilmiyorum. :))

      Sil
  2. okunabilir seri ivit. bu yazarı okudum ama isimlerini hatırlamıyom kitapların :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitapların ismini ben de unutuyorum, çok akılda kalıcı değil. :))

      Sil
  3. https://www.youtube.com/watch?v=WSLMN6g_Od4

    instada gördüm bugün senin, hoş bir dans demişsin yaa, pulp fiction adlı filmdeki travolta thurman dansı o bir efsanedir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biri mesaj atmıştı da öyle izlemiştim ben de. :)) Onların dansını sevmedim ama Koreliler çok sempatikti. :))

      Sil
  4. İçgüdülerimizin sık sık sevdiğimiz kişiler için beslediğimiz gerçek arzularla taban tabana çelişmesi ne kadar da ironik. Muhteşem bir cümle.

    YanıtlaSil
  5. Sen bu seriye devam ettikçe seri hakkındaki merakım artıyor. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlgini çekmesine sevindim. :)) Beğenerek devam ediyorum. :)

      Sil
  6. Fantastik kitap sevenler için güzel bir seriye benziyor. Harika anlatım ve paylaşım için teşekkür ediyorum Duygu Hanım. Okuyan gözlerinize sağlık olsun. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için teşekkür ederim Nazlı Hanım. Seriyi severek takip ediyorum. :)

      Sil
  7. Ne güzel böyle keyifle heyecanla takip ettiğin bir seri olması... keyifli okumalar Duygu'cum:)

    YanıtlaSil
  8. Vuhuuu 9. kitap mı hey maşallah :)))

    YanıtlaSil
  9. Seri kitapları okudukça imreniyorum sana:))) Keyifli okumalar canım:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım, pek seri yok bende de. Bunu nasıl olduysa bayağı biriktirdim. 😀

      Sil
  10. Bu seriyi sende gördükçe merak ediyorum ama artan kitap fiyatlarından sonra alıp okuyabilir miyim bilemiyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu devirde zor artık gerçekten. Ben vaktinde iyi toplamışım. :))

      Sil
  11. İyi okumalar hocam. Kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
  12. Sen Drizzt yorumlarını paylaştıkça Zaman Çarkı'na yeniden başlayasım geliyor. Bende diyorum kitap kitap yorumlarım böyle. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tek tek okuyup yazmak çok keyifli oluyor, başla tekrar sen de. 😀

      Sil

Rüya Günlükleri 4 (Hikaye)

 Merhabalar, seriye biraz ara vermiştim, devam edeyim dedim. İyi okumalar dilerim. 😊 (Selin, öğrenci, 14 yaşında)   Ormanda yürüyorum, hava...