1 Ağustos 2022 Pazartesi

Beni Asla Bırakma (Kitap)

 


 Kitabı bitirmem oldukça vakit aldı. Karanlık kapağı ve arka kapak yazısı nedeniyle gerilim içerikli bir kitap olacağını düşünmüştüm. Biraz konusundan bahsedip yorumuma geçeyim.

 Bakıcı olan Kathy, yatılı okul olan Hailsham mezunudur. Eski arkadaşlarından birkaçına rastlayınca eski günleri yad ederler. Kitap daha çok Kathy'nın okul günlerini anlatmasından oluşuyor. Sanki birinin günlüğünü okuyor gibi hissettim. Geçmişte yaşanmış ve hâlâ devam eden gizemli durumlar var, karakterimiz kendi bakış açısıyla bunları ele alıyor, bazı cevaplar bulmaya çalışıyor.

 Yazarın gözlem gücünü ve bir karakter aracılığıyla bunu derinlemesine anlatmasını beğendim. Aslında kitabın en sevdiğim yönü buydu. Yazarın bu üslubu daha farklı bir kurgu ile birleşse sanırım daha etkilenebilirdim. Çünkü kitap boyunca gizem havası devam ediyor ama her şey o kadar yavaş ilerliyor ki bir yerden sonra sıkılmaya başladım. Bir sıkıntı duyduğum kısım da karakterleri ve yaptıklarını samimi bulmamam. İçinde bulundukları durumu araştırmak, çözmek, kurtulmak yerine başka detaylarda boğuluyorlar. Mesela kendilerini başkalarına kabul ettirmek ya da olduklarından farklı görünmek için cinsellik konusuna takılıp kalıyorlar. Bu sadece örneklerden biri, detaylı anlatılmamış olsa da sürekli bu konunun gündeme gelmesinden fenalık geldi bana.

 Kitabın akıcı olmaması çok ara vererek okumama sebep oldu. Başlarda heyecanla okurken ve kitabın ilginç olduğunu düşünürken bir süre sonra zoraki okumaya başladım. O yüzden finali de yeterince tatmin etmedi beni. Sanki tam oturmamış bir şeyler vardı. Son ana kadar daha farklı şeyler olacak diye bekledim. Kafamda çok soru işareti kaldı. Tamam, bazı etkileyici, düşündürücü detaylar vardı ama kitabın geneline bakınca hafif kaldı gibi. Kitap ve yazar ünlü olduğu için beklentim çoktu sanırım, herkese hitap etmeyebilir.


60 yorum:

  1. Bu kitap benim de listemde, merak ettiklerimin arasında. Senin yorumunu okuyunca kararsız kaldım şimdi. Beklentimi yüksek tuttuğum kitaplar arasındaydı ama ''cinsellik'' konusuna takılıp kalmışlar yazmışsın ya o kısım beni biraz uzaklaştırdı. Dediğin gibi herkese hitap etmiyor belli. İyi ki senin yorumunu okudum, daha net bir düşüncem oldu, emeğine sağlık:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herkesin beklentisi farklı olduğu için kesin bir şey diyemem ama düşüncelerim bunlar. :) O bahsettiğim konuda neyse ki detaylara girilmiyor ama yine de beni rahatsız etti, onların kültürü gereği bu durum normal olabilir de neredeyse her kitapta bu konunun yer alması gıcık ediyor beni, hani olmazsa olmazmış gibi bir algı var.

      Sil
  2. Japon edebiyatına mesafeliyim. Tek bir kitaba göre yorum yapmamak lazım ama karakterler hep tuhaf sanki. Bu kitabı okumayı düşünmüyordum. Yorumunla da bu isteğim iyice arttı. Aydınlatıcı açıklamalar yapmışsın canım, eline sağlık. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Genelleme yapılamaz haklısın Mervecim. Kitapta Japon karakter de yok zaten ve yazar çocukken ailesi ile İngiltere'ye taşınmış, Asya kültürü yok yani kitapta. Konu da fazla hayali geldi bana.

      Sil
  3. Kitap okurken en önem verdiğim şey akıcı, sürükleyici olması. Başka türlü okur niye okusun ki? Sonuçta matematik kitabı olmayacak. Yani haklısınız. :) Teşekkürler tanıtım için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Akıcı olması bence de önemli. Detayları severim ama gereksiz yere bir şeylerin uzatıldığını hissedersem de sıkılıyorum. Herkesin tarzı ve zevki farklıdır gerçi, beğenenler de çıkabilir. :) Ben teşekkür ederim yorumunuz için.

      Sil
  4. Öyle gerçekten, çok sade de iyi değil, çok uzatılan da. :)

    YanıtlaSil
  5. Bu kitabını okumadım, onunla tanışma kitabım Günden Kalanlar'dı ve İngltere'de geçiyordu. Okudum diyemiyorum çünkü çok severek yaşadım romanı; 2. dünya savaşı dönemlerinde İngiltere'de gezdim tozdum sanki. Tasvirler çok güçlüydü, resmen romanın içinde bir kenardan izliyor gibiydim olan biteni. Hoş bir aşk ilişkisi vardı ve karakterleri farklı kesimlerden ilginç insanlardı. Sonra Noktürn'leri alıp kendisi ile ilişkimize devam ettim. Ve son derce de akıcı bulmuştum. Biraz şaşırdım, yorumları okurken. Okumadığım kitap konusunda bir fikir beyan edemem elbette... Ama iyi bir yazardır kesinlikle diyebilirim:) Bir de not: Günden Kalanlar'ın filmi yapıldı sonrasında, bilgilerinize:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diğer kitaplarını okumadım, ilk bu kitapla başladım. Tasvir ve gözlem gücünü ben de sevdim yazarın ama bu kitabı konusu ve karakterleri yüzünden pek sevemedim. Etkileyici bir hikaye olabilecekken konu çok dallanıp budaklandığı için, karakterleri de benimseyemediğimden memnun kalmadım. Yazarın doğal anlatımı var, bunu daha farklı kurguda görmek isterdim, diğer kitaplarını belki sevebilirim. Filmleri pek izlemiyorum ben. :)

      Sil
  6. Ben de konuyu sevemedim, hiç gerçekçi değildi, yani kafada çok soru işareti bırakıyor, karakterleri de sevemedim, ne dostluk ne aşk konusu hiç geçmedi bana, dram da hissedemedim. :)

    YanıtlaSil
  7. Beni Asla Bırakma ismini görünce kitapta, sevda konulu herhalde dedim. Okul yıllarından beri süregelen gizemli olayları da ne olabilir diye merak etmedim değil ama kitabın tıkanma hissi yaşatması hoşuma gitmedi.
    Gençliğimde okudum mu hatırlamıyorum ama Japon yazarlarla tanışma kararı alıp deep'in yazısında gördüğüm Osamu Dazai'nin bir kitabını aldım. İncecik bir kitap Öğrenci Kız. Gözlerim ağrımasa bir solukta bitirilecek bir kitap. İlk 7 sayfası bitti :))

    YanıtlaSil
  8. Ben de sırf gizem unsurları için merak edip okumaya çalıştım ama beklediğimi bulamadım. :)
    Osamu Dazai'ye karşı biraz önyargım var, okur muyum bilmiyorum. Bir anime serisi vardı farklı yazarların eserlerinden uyarlanmış. İnsanlığımı Yitirirken'i de uyarlamışlardı. Konuyu ve öne çıkan şeyleri sevmedim, belki anime saptırmıştır bazı şeyleri ama pek ilgim kalmadı. Öğrenci Kız güzelse okuyabilirim, teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kpss haberini duyunca aklıma ilk sen geldin. Olaylara üzüldüm...

      Sil
    2. Öyle ya, zordu sınav ama ilk defa iyi sonuç bekliyordum, onda da karıştı ortalık. Şimdi tekrar nasıl çalışacağım bilmiyorum, memlekete gidiyorum zaten, yoldayım.

      Sil
    3. Her şeyi geçtim bir de insanların zamanlarını çalıyorlar. Çok moral bozucu. Kısa zamanda bir plan program yapabilirsin umarım. :)

      Sil
    4. Yeni tarih açıklandı neyse ki, fazla vakit almayacak. Çalışıyorum, yeni test kitapları aldım. :)

      Sil
  9. Hep görüp, hiç merak edemediğim bir kitaptı. Yazın sayesinde uzak durmaya karar verdim. Ama yazarın başka bir kitabı var elimde bakalım ne düşüneceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başka kitaplarını belki seversin, ben de sırf popüler diye merak etmiştim. :)

      Sil
  10. İnsan bazen beklediğini bulamıyor Duygucuğum. Sevgiler selamlar :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle Sibelcim, herkes övüyor diye güzel olacağını sanmıştım. :) Sevgiler. :)

      Sil
  11. Bir kitaptan sıkıldın mı gitmiyo bir türlü. Hoş bazen pek çok kişinin sevdiği kitap bile insanı daraltabiliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle gerçekten. Her şey herkese hitap etmiyor. Bir de çok popüler kitaplar sevilince insanda içten içe beğenme eğilimi oluşuyor sanırım, sanki beğenmezse yadırganacak. Halbuki beğenmek ne kadar olağansa beğenmemek de aynı.

      Sil
  12. Ben de geçen sene yarım bıraktım kitabı. Kitabın ismi acılı bir aşk hikayesi vaat ederken, kapak gerilim dolu. Kitabın konusu ise fazla havada kalmış gibi hissettiriyor. Ortada bir gizem var ama ucu neye dayanıyor çok belirsizdi. Yine de ara ara okuyup bitirme niyetindeyim. Çünkü yazarın Günden Kalanlar kitabını beğenmiştim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ya kapak çok farklı, isim çok farklı. Havada kalmış bir şeyler var, cevaplar eksik. Ana konuya odaklanmak yerine dolambaçlı yollara odaklanılmış, bu da sıktı. :)

      Sil
  13. Filminde de o tam olmamışlık hissi vardı. Konu ilgi çekici ama yeterince iyi işlenememiş. Bu kadar beğeneni olunca insanın beklentisi de arıyor tabii.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Konu bence de çok yüzeysel işlenmiş, doğal olmak için sanki karakterler öne çekilmiş ama onların hissi de bana hiç geçmedi, yapay gelen bir şeyler vardı.

      Sil
  14. iyi yazar iyi roman ama evet öyle keyifli değil karmaşık ama filmi de çok iyi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Romanı iyi bulmadım ben. Keyifli olup olmaması değil mesele. :) Filmini de izlemeyi düşünmüyorum.

      Sil
    2. oluyor işte yaa, bazı yazarlar hitap etmiyor insana, ben de örneğin saramago, murakami, hakan günday, elif şafak ve daha bir sürü yazara ısınamıyorum :) işiguro çok değişik kültür bizim için :)

      Sil
    3. Elif Şafak'a ben de ısınamadım, Murakami'ye de. Kültür farklılığı hep oluyor evet, Batı kültürü de bana pek hitap etmiyor mesela. :)

      Sil
  15. bu arada geçmiş olsun, hadi sınav geçti, rahatsın artık, twitırda okudum sınav sohbelerini hep :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağ ol, şükür geçti gitti. Sonuç ne olur hiç bilmiyorum. :)

      Sil
  16. Ben bu kitabı sevmiştim Duygu'cum ama dediğin gibi fazla beklentiye girmemeli, keyifli okumalar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana pek hitap etmedi Erencim, çok seveni olsa da. :))

      Sil
  17. Ishiguro'ya başladığım ve en çok sevdiğim romanıdır sonrasında devam edip, biri hariç tüm kitaplarını okudum. Size hitap etmemiş, başka kitaplara o zaman:) Elinize sağlık, sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Son zamanlarda en sıkılarak okuduğum kitap oldu sanırım, beni çekmedi bir türlü. :) Sevgiler.

      Sil
  18. Kapak resmi daha çok hüzün ve pişmanlığın içiçe geçtiği bir duygu hissettirdi bana.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düşününce biraz öyle görünüyor, arka kapakta öğrencilerin karanlık ormandan çok korktuğu falan yazıyordu, kapakta da orman olunca bağlantı var sandım.

      Sil
  19. Bu kitaptan benim de beklentim büyüktü. Tamamen iyi duygularla okumaya başlamıştım ama dediğiniz gibi hiç sürükleyici değildi. Ben bir de tüm olayı/gizemi tek bir karakterin en sonda anlatmasından hoşlanmıyorum. Ben de istedim ki onlar araştırsın, düşünsün, ipucu kovalasın ve onlar çözsün bu olayı ama boş çıktı resmen beklentilerim. Konusu çok güzel ama anlatımdan kaybetti benim gözümde. Bu konu daha güzel işlenebilirdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de kendilerinin çözmesini isterdim, o kadar insanın habersiz olması mantıklı gelmedi bana. Sonda yine değişen bir şey olmadı zaten. Karakterleri de sevemedim ben, yaptıklarına anlam veremedim. Daha iyi işlenebilirdi gerçekten.

      Sil
  20. Günlük gibi olması hoşuma gitti. Ama sonra sıkıcı olması kötü.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sana hitap eder mi bilmiyorum, sıkılabilirsin. :)

      Sil
  21. Bu ara okumasam iyi olur o zaman. Hevesle sonunu merak edeceğim, akıcı kitaplar çekiyor ruhum bu ara:) Kalemine sağlık. Sevgiler…

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hızlı okunacak bir kitap değil, bu sıcaklarda hiç çekilmiyor. Sevgiler. :)

      Sil
  22. Konusu güzel görünse de yavaş ilerlediği için pek tercih edeceğim bir eser değil :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem yavaş ilerliyor hem de sadede gelemiyor bir türlü. Herkese hitap etmiyor.

      Sil
  23. Bir çırpıda okuyamadığım kitaplar ne yazık ki beni çok mutsuz ediyor:) Sadece bir an önce bitsin duygusu hakim oluyor ve bir süre sonra zaten okumayı bırakıyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazı kitaplar yoruyor ve bunaltıyor okurken, nadiren ben de bırakıyorum. :)

      Sil
  24. "Bir sıkıntı duyduğum kısım da karakterleri ve yaptıklarını samimi bulmamam. İçinde bulundukları durumu araştırmak, çözmek, kurtulmak yerine başka detaylarda boğuluyorlar."

    Tamamen katılıyorum. Ben de zorla bitirmiştim kitabı sinir olarak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok yerde gıcık oldum, sanki her an gizem çözülecek gibiydi ama oku oku bir şey yok ortada. :)

      Sil
  25. Yorumlara bakılırsa genel olarak pek sevilmemiş kitap. Japon yazarlara ait bir kitap okumadım henüz. Umarım sıra onlara da gelir:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seven de çok sevmeyen de. :) Kitabın içeriği değişikti zaten, Japon kültürüne dair bir şey göremedim. Farklı yazarları da denemek lazım sanırım. :)

      Sil
  26. Bazı kitaplar ya da yazarlar insanı çekmiyor nedense...Bir yerden sonra akıcılığını yitirmiş anladığım kadarıyla. Sayende kitap hakkında epey fikrim oldu, teşekkürler canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, herkesin zevki ve görüşü farklı olabiliyor. :)

      Sil
  27. Merhabalar.
    Çok zor bir kitapmış. Siz yine de okuyup bitirebilmişsiniz. Tebrik ederim. Benim böyle bir kitabı okumam hiç mümkün değil. Tanıtımınız için teşekkür ederim.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,
      Okurken çok sıkıldım, yine de sonunu nereye bağlayacaklar diye devam ettim ama sonu da etkilemedi pek. Yorumunuz için ben teşekkür ederim. Selam ve saygılarımla.

      Sil
  28. Her kitap hitap etmiyor maalesef. Kitap kapağı bana bir çok kitabı anımsattı yakın hissettğim için bir karıştırabilirim içini. Devam edebilir miyim bilmiyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kapağı ben de sevmiştim de içerikle pek ilgisi yok. Kitabı seven de var, sevmeyen de, bir şey diyemiyorum. :)

      Sil
  29. Kitabı çok gördüm fakat doğrusunu söylemek gerekirse önyargılarımı yıkıp henüz okuma fırsatı bulamadım. Bana da pek hitap edebileceğini düşünüyorum açıkçası. Umarım okuyanlar sevmiştir. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha fazla ilgimi çeken kitaplar vardı da ödüllü diye okumak istedim, aradığımı da bulamadım. Belli olmuyor hiç. :)

      Sil

Rüya Günlükleri 4 (Hikaye)

 Merhabalar, seriye biraz ara vermiştim, devam edeyim dedim. İyi okumalar dilerim. 😊 (Selin, öğrenci, 14 yaşında)   Ormanda yürüyorum, hava...