26 Haziran 2022 Pazar

BCP Haziran - Drizzt Efsanesi 4. Kitap-Kristal Parçası

 Blogları Canlandırma Projesinde bu ayın teması Harry Potter, Yüzüklerin Efendisi ya da fantastik. Fantastiği çok seven biri olarak bu ay çok şey izlemek istesem de fırsat bulamadım, o yüzden sadece Drizzt serisinden bir kitap okuyabildim. Önümüzdeki ay pek aktif olamayabilirim, son ayı iyi değerlendirmeliyim, az kaldı sınava. 

 


"Başka birinin ölümüne, drowların çoğunluğu gibi sadece bir eğlence gözüyle bakmıyordu. Buna bir ad veremiyordu çünkü drow lisanında böyle bir şeyi tanımlayan hiçbir söze rastlamamıştı. Ama Drizzt'in sonradan tanıştığı yüzey sakinleri buna "vicdan" diyordu."


 Drizzt Efsanesi'nin dördüncü kitabı Kristal Parçası ilk üç kitaptan biraz daha farklı. İlk üç kitapta daha çok Drizzt'e ve onun iç dünyasına odaklanılmıştı. Drizzt yaşadığı karanlık yeraltını terk etmiş, yüzeye çıkmış ve çeşitli sorunlarla mücadele etmişti. Bu kitapta On Kasaba halkının yaşadığı buzlarla kaplı diyarı kendine yurt edinen Drizzt ve dostlarının maceralarına yer verilmiş.

 Asırlar öncesinde yapılmış büyülü bir antika olan kristal parçası, varoluş düzlemlerine fırlatılır ve dünyaya düşen parça karlı vadide sessizce beklemeye koyulur. O, avını uzun yıllar bekleyecek kadar sabırlıdır. Günün birinde bir çırak, Akar Kessell, kendisine güç teklif edildiği için ustasına suikast düzenler. Ancak işler beklediği gibi gitmez, kendisini ölüme terk edilmiş bir halde bulur ve hayattan umudunu kestiği sırada karlar altında yatan kristal parçasının çekimine kapılır. Akar Kessell bu sayede büyük bir güç elde eder. Artık tek istediği kendini küçük görenlere inat pek çok ırkı kontrolü altına alıp savaş başlatmaktır. Tabi kristal de büyük ölçüde onun düşüncelerini idare etmektedir.

 Bu süreçte yaklaşan büyük tehlike karşısında On Kasaba halkının birbirine kenetlenmesine ve düşmana karşı koymasına şahit oluyoruz. Ekonomik koşullar nedeniyle arada sırada rekabet yaşayan halklar sonunda tüm anlaşmazlıkları geride bırakıp bir olmak zorunda kalırlar. 

 Savaş stratejilerini, çaresizlik anında karakterlerin en küçük umut kıvılcımına tutunmasını, her seferinde dört ayak üstüne düşmeyi başaranları ilgiyle okudum. Zayıf karakterli birinin eline sınırsız denebilecek bir güç geçtiğinde nasıl da ruhsuz bir caniye dönüşebileceğini gördük. Doyumsuz bir galibiyet hırsı Kessell'in gözünü kör ediyor adeta. Fazla özgüvenli oluşu beraberinde küçük açıklar meydana getiriyor ve o, bu açıkların birleşip kendisine karşı çığa dönüşmesine engel olamıyor.

 Macera kitap boyunca devam ediyor. Bu kez çok fazla karakter olduğu için Drizzt, önceki kitaplara göre biraz daha geri planda kalmış gibi. O yüzden ilk üç kitabı daha çok sevmiştim. Yine de kitapta Drizzt'in dostlarına olan bağlılığı, gerektiğinde karşısındaki insana sert dersler vermesi ve doğru olduğuna inandığı şeyden vazgeçmemesi gibi özellikleri üzerinde durulmasını sevdim. Drizzt dışında da pek çok sağlam karakter vardı ve üstlerine düşeni fazlasıyla yerine getirmişlerdi. Onları tanımak da güzeldi. Kitabın sonunda Drizzt ve dostları yeni bir maceraya çıkıyor. Sonraki kitabı okuduğumda bu maceranın detaylarını anlatırım artık. :) 

 

51 yorum:

  1. oooo evet tabiii salvatore uygun düştü haziran temasına, drizzt ismi artık iyice aklımızda. eveet hadi az kaldı evet çok başarılar kolaylıklar sana, anneannelerimizin dediği gibi Allah zihin açıklığı versin :) iyice sistemli planlı yoğun çalış hadii, günde 6 saat filan olabilir yani :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi denk geldi bu ay, ne zamandır Drizzt'e devam edememiştim, o bahane ile okudum. :) Drizzt ismini komik bulanlar var ama bence böyle daha doğal görünüyor, yani havalı bir isim olmamasıyla. :) Çok teşekkür ederim Deep. Son ayı genel tekrar ve bol soru çözmekle geçireceğim artık. Günlük çalışma programımı 2 ay önce hazırlamıştım zaten. Rastgele ilerlemeyi sevmiyorum pek. :)

      Sil
    2. soru çözmek eveeet :)

      Sil
  2. Öncelikle kolay gelsin ve sınavınızda başarılar diliyorum... (Ne sınavına giriyordunuz bu arada?)

    Drizzt, evet Deep'in dediği gibi aklımın bi köşesine yazıldı bu isim. Şu sıralar pek fantastik tarzda bir şey okuyasım/izleyesim yok ama daha sonralarda bakacağım mutlaka!:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, Kpss'ye hazırlanıyorum. :)
      Seriyi ara vere vere okuduğum için belli aralıklarla hep bahsetmiş oluyorum, unutulmuyor demek. :) Ben de bu aralar kafamı çok yormayacak kitapları okumaya çalışıyorum.

      Sil
  3. Teşekkür ederim müfred, hayırlısı İnşallah. :)

    YanıtlaSil
  4. Sınavda başarılar, Allah kolaylık versin. Bu seriyi uzun süredir merak ediyorum. Sende görünce iyice gaza geliyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim okurix amin. :)
      Epik fantastik çok sevdiğim için hiç sıkılmıyorum, sevdiğim tarzda da yazıyor yazar. :) Fırsat olursa okursun umarım.

      Sil
  5. Temmuz sıcaklarında ders çalışmak... Kolaylıklar diliyorum ve çalışmalarının meyvesini göreceğine inanıyorum. Allah zihin açıklığı versin :)
    Bu seride 20 kitap mı vardı 30 muydu unuttum ama yazmış olduklarının konuları aklımda. Eline güç verilen zayıfların pusulayı şaşırdığı başka hikayelerde biliyorum. Kitap insan doğasını, bahsi geçen özelliği özetten anladığım kadarıyla iyi işlemiş. Bir de 'yüzey sakinleri' tanımı hoşuma gitti :)
    Çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, amin. Sıcaklar biraz etkiliyor ama son düzlüğe girince idare etmeye çalışıyorum. :)
      Sanırım en son Kışgörmez Serisi (20. 21. 22. 23.) kitaplar basıldı. İnternette okuma listesine bakınca kafa karışıklığı yapıyor. Çünkü Unutulmuş Diyarlar serisine dahil Drizzt serileri. Başka yazarlar ve karakterler de olunca sıralama karışıyor biraz. Mesela bende Elaine Cunningham'ın Şarkılar ve Kılıçlar serisinin ilk iki kitabı var, Unutulmuş Diyarlar diye geçiyor bu da. Tabi ben Drizzt serisini çok daha seviyorum. :))
      Eline güç geçenin değişmesi aslında klasik bir konu ama yazarın anlatım dili, dövüşleri detaylı anlatımı, karakterlerin ruh halini iyi yansıtması, kuvvetli betimlemeleri bayağı ilgimi çekiyor. O ifadeyi ben de seviyorum, Drizzt'in kendi ifadesi aslında. Yeraltından yüzeye çıkıp yaşamaya çalışan bir kendisi var. :)

      Sil
  6. Sınavında başarılar dilerim. :)

    YanıtlaSil
  7. On Kasaba halkı da anlamış sonunda birlik olmaktan kuvvet doğduğunu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zor oldu ama anladılar, bir kısmı da savaş yaklaşıyor dendiğinde inanmadı.

      Sil
  8. Bu seriyi duymamıştım. Kalemine sağlık. Sınavda başarılar dilerim. Allah zihin açıklığı versin. Sevgiler…

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En sevdiğim serilerden biri. Çok teşekkür ederim, amin. Sevgiler. :)

      Sil
  9. Başımıza ne geldiyse güç teklif edilince gözü dönen çıraklardan geldi zaten diye homurdanmışım okurken :-))))))))))) Siyaset iliğime kemiğime işlemiş ayyy

    Bizim gerçeklerimiz kitaplardan daha fantastik sanırım..güzel özetti sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siyaset başran beri hep aynı, tartışmalı zaten. Günümüzde bozulmuş değil, insanlar hep çıkarcı. Asıl kızdığım onlar yüzünden insanların boş boş tartışıp, karşı tarafa hakaret etmesi. Herkes saygı bekliyor ama kolayca başkalarını aşağılayabiliyor. :/ Kim haklı kim haksız ilgilenmiyorum, siyaset konusundan toptan nefret ediyorum. :))
      Teşekkür ederim, sevgiler.

      Sil
  10. Sınavda çok çok başarılar,kaç gündür aklımdasın gelip gidip bakıyorum yeni yayın var mı diye,sonra sınava çalışıyor diyorum,iyi dilekler gönderiyorum sana,gönlüne göre olsun herşey :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim ilgin için. :) En azından içim rahat olsun diye elimden geleni yapmaya çalışıyorum. Senin de gönlüne göre olsun her şey. :)

      Sil
  11. Son zaman çalışmaları sınavda başarıyı getiriyor. Biz sınavdan sonra da buradayız inşallah. O zaman sık sık görüşürüz. :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Son bir iki ayda ne kadar çalışırsam o aklımda kalıyor gerçekten. Çok önceden çalışmanın pek faydası olmuyor, unutuyorum. O yüzden bu son ayı iyi değerlendirmek istiyorum. Görüşürüz İnşallah. :))

      Sil
  12. Sınavda bol şans ve başarılar dilerim. :)

    YanıtlaSil
  13. Allah zihin açıklığı versin! İlgi çekici bir şeye benziyor kitap, fantastik kitaplarla aram olmadığı için pek derine inemeyeceğim sanırım. Emeğine sağlık 🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin, teşekkür ederim. :) Fantastik en sevdiğim tür, her çeşidini sevmem ama kaliteli ve karakterler üzerinde uğraşılmış olacak. O yüzden bazı kişilerin önyargılı olduğunu düşünüyorum fantastiğe karşı. Halbuki çok iyi olanlar var. 😀

      Sil
    2. Elbette çok iyi olanlar vardır ve yeni baştan bir dünya tasarlıyorlar, çok zor iş. Emeklerine sağlık gerçekten.
      Ben galiba bu yeni dünyaların doğa kanunlarını öğrenmeye üşeniyorum :D Önce o dünyayı, yeteneklerin, ırkların vs. nasıl olduğunu tanıyacaksın ondan sonra hikayeyi anlayabileceksin falan... Benim karakter isimlerini öğrenene kadar canım çıkıyor :D Öte yandan izlerken falan insanüstü görüntüler pek hoşuma gitmiyor çok tuhaf mahluklar var. Jujutsu gibi normal dünyada fantastik unsurlar okey ama bambaşka evrenler benlik değil.

      Sil
    3. Ben bahsettiğin sebeplerden seviyorum zaten, farklılık için. Ben de klasikleri sevemiyorum, hep benzer konular, benzer işleniyor... Boğuyor beni, nadiren okurum. :)

      Sil
  14. Hiç fantastik kitap okumadım sanırım ilgi alanımda değil. Evimde ayrı iki kütüphanem var fakat bir tane bile fantastik konulu kitap yok, bence bu benim için büyük eksiklik, indirip bir tanede olsa okuyacağım. Kısa ve ilgi çekici bir öneriniz olursa çok sevinirim. Ayrıca sınavınızda başarılar dilerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim en sevdiğimdir. Çünkü büyülü dünya öyle güzel yazılıyor ki gerçekçi karakterlerden daha etkileyici gelebiliyor bana. Önemli olan neyin nasıl anlatıldığı zaten ve önyargılar yüzünden fantastiğe uzak kalındığını düşünüyorum. :)
      Sevdiklerim genelde uzun seriler ama tek kitap olarak ilk aklıma gelenler Canavarın Çağrısı, Başka Zaman Kütüphaneleri, Hobbit.
      Teşekkür ederim. :)

      Sil
    2. Başka zaman kütüphanesi'ni hatırlattğın için teşekkür ederim. Onu okuyacaktım ama yoğunluktan unutmuşum yakın zamanda başlayacağım :)

      Sil
  15. Fantastik konulu şeyler okumayı/izlemeyi çok severim. Salvatore okumak istediğim yazarlardan, bakalım ne zamana nasip olacak. O zamana kadar yorumlarla devam. Tanıtım ve yorum için teşekkürleer:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Salvatore'un tarzını ben çok seviyorum, herkes beğeniyor diyemem ama tam benlik anlatıyor. Drizzt dışında başka kitaplarını okumadım ama fırsat olursa alabilirim. :) Bazen ne kadar istesek de denk gelmiyor. Ben teşekkür ederim. :)

      Sil
  16. Geçenlerde Drizzt'le ilgili birşey okumuştum. Bunu Duygu'ya yazmalıyım dedim ama not aldığım kağıt nerde bulamıyorum ve beynim bu bilgiyi sildi. Off..
    Şimdiden sınavda başarılar diliyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merak ettim, neydi acaba Drizzt ile ilgili okuduğun şey. Bulursun belki sonra. :)) Teşekkür ederim. :)

      Sil
  17. Hem mitolojik gibi hemde sürükleyici. Bakmak lazım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz Yüzüklerin Efendisine benziyor: devler, cüceler, orklar, iblisler, ejderhalar falan var. Sürükleyici bayağı. :)

      Sil
  18. Sınavında başarılar dilerim. Yazdıklarından bir şey anlamadım. Konuya çok uzağım ve maalesef ilgi alanımda değil. Harry Potter'in adını biliyorum sadece. Kitaplıkta onun kitapları var, oğlum almış zamanında ama okuyasım yok, bizden geçti artık sanırım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. :)
      Kitabın konusunu özetledim, anlaşılamayacağını düşünmemiştim. Demek doğru düzgün açıklayamamışım.
      Ben elli yaşına gelsem de bu türü seveceğimi düşünüyorum, yaşla değil ilgi alanı ile ilgili. :)

      Sil
    2. Spoiler vermişsin özetleyerek. Ben Drizzt okumadım henüz, okuyana dek unuturum yazdıklarını. Zaten okuyacak çoook kitap var. Fantastik edebiyat inşallah ülkemizde çok daha fazla okunacak. Ümidim var yeni nesilden. 😂

      Sil
    3. Biraz spoiler vermeden anlatılmıyor ki. :) Senin okunmamış çok kitabın var kim bilir ne zaman Drizzt'e sıra gelir. :) Fantastik hak ettiği yeri bulur İnşallah. :))

      Sil
  19. Bu seri çok güzelmiş okumadım ama notumu aldım hemen:)
    Bu arada iyi bayramlar diliyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim, en sevdiğim serilerdendir bu. :)) İyi bayramlar dilerim ben de. 😊

      Sil
  20. Fantastik konuları ben de seviyorum. İnsanı başka alemlere götürüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle gerçekten. Bir de güzel bir üslupla yazılmışsa harika oluyor. :)

      Sil
  21. Pazar günü sınavda başarılar dilerim :) bu seriyi okumadım ilginç görünüyor bir ara okuyabilirim ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. :)) Çok güzel bir seri, özellikle ilk 3 bölümü öneririm. :)

      Sil

Drizzt Efsanesi 13. Kitap (Kılıçlar Denizi)

   Drizzt Serisi'nin elimdeki son kitabını okudum. Bu bölümde yine bir yolculuğu okuyoruz. Drizzt ve diğerleri yakın dostları için bir k...