14 Haziran 2022 Salı

Mushishi Zoku Shou (Anime Tanıtım)




"Bu dünyanın tamamı senin ait olduğun yer."

"Demek dağlara bile dönemedin."


 Mushishi'nin ikinci sezonunu izledim. Daha önce ilk sezon için tanıtım yazısı yazmıştım. Mushiler ilkel yaşam formlarıdır ve dünyada serbestçe dolaşmaktadır. Mushishiler de bir bakıma mushi uzmanları, onları araştırıp, onların sebep olduğu sorunları gidermeye çalışıyorlar.

 Bu sezon ilk sezon kadar ürpertici ve merak uyandırıcı değildi. Yine de Ginko karakterini daha yakından tanıdığımız ve harika doğa manzaralarını bol bol gördüğümüz için sevdim. İlk sezonda genelde garip olaylar yaşanıyor ve Ginko sonradan dahil oluyordu, bu sezonda ise daha çok Ginko'nun etrafında olup bitenleri görüyoruz. Ginko'yu daha bir sevdim çünkü insani yanını ve endişelerini daha iyi görebildik. "Burada kötü şeyler olacak, dikkat edin," tarzında hep felaket tellallığı yapsa da soğukkanlılığını kaybetmeden, insanların kendisine inanmamasına aldırmadan yine de yardım için elinden geleni yapan biri. Aslında o kadar değişik biri ki bazen mushileri insanlardan fazla sevdiğini düşündüğüm anlar oldu. :) Her şeyi bir bakışta anlama yeteneği ona bilgelik katmış, yaşına göre çok olgun, düşündüğünü söylemekten de çekinmez. Yukarıda yazdığım sözü de beni çok etkilemişti. "Demek dağlara bile dönemedin." İnsanları yargılamaya çalışmaz ama doğru bildiğini de hep söyler. Soğukkanlı oluşunu, düşünce yapısını, değişmeyen kararlılığını çok seviyorum. Sadece kendi olmaya çalışan, çok doğal biri. Zor bir çocukluk geçirmiş belli, buna rağmen gayet sade ve sakin bir hayat yaşıyor. Malesef bir yere bağlı kalmadan yaşamak zorunda. Onun ait olduğu yer dünyanın tamamı. Ne harika söylemiş ona bunu diyen karakter. :)

 Bölümler yine farklı karakterler ve hikayeler üzerinden ilerliyor. Sevdiğim bölümler: tutulmadan sonra gölgede kalan güneş, avcının ava dönüşmesi, ıslık çalmanın getirdiği yıkım, suya derinden bağlı çocuk, yıldırımı üzerine çeken sevgisiz büyümüş çocuk, üzerine ölümün kokusu bulaşan adam. Ve bir bölümde kendine göz diken kızdan Ginko'nun apar topar kaçışı ise gülmeme sebep olmuştu. 😆

 Anime neredeyse her bölümde ders verici nitelikte. İnsanların yalnızlığı, hırsları, öfkesi, bencilliği gibi konular başarıyla ele alınmış. (Gifler: tumgir.com)









 Animenin insanı dinginleştiren yapısını seviyorum. Konular yavaş ama vurucu şekilde işleniyor. Müzikleri zaten çok güzel, en sevdiğim müziğini de koyayım. :)




 Böyle güzel bir anime niye az tanınıyor onu bile bilmiyorum. Fragman da yok. İkinci sezon görüntülerinden oluşan video paylaşım bari. Müzik pek uymamış ama görsel olarak iyi. :)
  


33 yorum:

  1. Tavsiye ediyorum kesinlikle. :)) Aslında pek dizi şeklinde değil, karakterler ve mekânlar hep değişiyor. Belli bir sırada izlenmese de olur. Sadece ilk sezondaki bir iki karaktere ikinci sezonda da değiniliyor, gerisi hep farklı. Afişi bence de çok hoş. :)

    YanıtlaSil
  2. Geçen yaz tatilde attack on titan izlemiştim,bu sene tatil animem bu olsun kalp kalp :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onu da çok severim, bu öyle hareketli değil. Sakin ilerliyor ama etkileyici. İnsan ilişkilerine yoğunlaşıyor bayağı. :)

      Sil
    2. Olsun bunu da severim diye düşündüm :)

      Sil
    3. Bence de, sevilmeyecek gibi değil. :))

      Sil
  3. Peki, umarım sen de beğenirsin. :)) Sevmemin bir nedeni de diğer animelerden bayağı farklı. Kendini Japonya köylerinde o insanların arasında hissediyorsun. Konusu doğaüstü olsa da insana gerçekçi gelen bir yanı var.

    YanıtlaSil
  4. hıım peki bu da olsun listede mademsi :) naruto, titan, orange, boku hero no academia var daha sırada :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Listen kabarık biraz. :)) Değişik bir anime, seversin bence. :)

      Sil
  5. Olur ya bir gün Türkiye'de Anime çılgınlığı baş göstermeye başlarsa öncü olarak aklımda yerinizi alacaksınız :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bayağı takipçiler var aslında ama yeterli seviyede değil. :)) Ben de elimden geldiğince güzel animeleri keşfetmeye, tanıtmaya çalışıyorum.

      Sil
  6. Ah bu animeler. Umarım bir gün izlemeyi başarırım. Özeniyorum gerçekten. Sevgiler…

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavsiye ederim bunu. Eğer çok hareketli, vurdulu kırdılı şeyler sevmiyorsan bu çok uygun. Sevgiler. :)

      Sil
  7. Mushishi aklımda, izlemeyi düşünüyorum hala. Jujutsu'nun birkaç bölümü kaldı. Bitirince başlarım. İnşallah diyeyim. İki anime arasındaki tempo farkı var okuduğum kadarıyla. Ama uyum sağlamakta zorlanacağımı sanmıyorum.
    Çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ooo bitirmişsin Jujutsu'yu. Filmi daha etkileyici, çıkınca onu da izle. :)) Bu durgun bir anime ama sıkıcı değil. Konusu gereği en iyi bu şekilde anlatılabilirdi bence. İnsanı dünyanın karmaşasından çekip alıyor adeta. :)

      Sil
  8. Animelerle beni kızım Nehir tanıştırdı ama çok iyi etmiş , gerçekten çok hoşuma gidiyor. İyi bir öneri işime yarar..aşina olduğum bir dünya değil ne olsa. Bakacağım buna da teşekkürler Duygu

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beraber izlemeniz ne güzel. :) Ben yıllardır izliyorum. Bu anime pek bilinmiyor ama sağlam bir anime bence. Olaylardan çok insan ilişkilerine dikkat çekiyor. Etme bulma dünyası derler ya onu destekleyen tarzda ve doğaya çok fazla odaklanıyor. O yüzden hem rahatlatıcı hem de düşündürücü bir anime. :) Ben teşekkür ederim.

      Sil
  9. İlk sezonu yazdığından beri aklımda bu, mutlaka bakacağım Duygu'cum eline sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Erencim, senin de seveceğini düşünüyorum. :))

      Sil
  10. Bu animenin görsellerini çok seviyorum. İlk yazında da dikkatimi çok çekmişti, çok güzel görünüyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu sezonda doğa manzaraları da daha canlı ve detaylı çizilmiş, bakmaya doyum olmuyor. :)

      Sil
  11. Natsumeyi bitirince izleyeceğim kesinlikle. 🌼

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzle de sohbet edelim bu konuda artık. Çok geriden geliyorsun canım. 😀

      Sil
  12. Yeşillik manzaraları çok güzeldi.

    YanıtlaSil
  13. Konudan bağımsız animelerden güzel dil öğrenilebileceğini düşünüyorum yavaş ve akıcı konuşmalar insanın aklında kalıyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir süre sonra basit kelimeler, cümleler daha iyi anlaşılıyor.

      Sil
  14. Benim anime izleme zamanım gelmiş bence :) Bunun konusunu sevdim listeme aldım canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım beğenirsin, ben bayağı memnun kaldım. Keşke daha da devam etse. :)

      Sil
  15. Gezide olduğum zamana denk gelmiş kaçırmışım bu yazıyı. Gifler harika.. gözünün üstüne kahkül düşen çocuğun gözü yok galiba.. koyu bir karanlık var orda.
    Müziği açtım öyle yazıyorum. Senin anlatımlarını seviyorum. Güzeldi bu da.. eline sağlık :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gezin güzel geçmiştir umarım. :)
      Gifteki çocuğun bir gözü yok evet, Ginko o, zaman zaman çocukluğundan kesitler gösteriyorlar. Oradaki adam bakıyor gözüne ama bir çare bulamıyor. Ginko'nun bir gözü hep kapalıdır o yüzden. Teşekkür ederim güzel yorumun için. 😊

      Sil
  16. Felaket tellallarını buralarda pek sevmezler :)

    YanıtlaSil
  17. Çok değişik bir konusu varmış, merak ettim😊

    YanıtlaSil

Rüya Günlükleri 4 (Hikaye)

 Merhabalar, seriye biraz ara vermiştim, devam edeyim dedim. İyi okumalar dilerim. 😊 (Selin, öğrenci, 14 yaşında)   Ormanda yürüyorum, hava...