23 Nisan 2022 Cumartesi

Mushishi (Anime Tanıtım)

 


 Son zamanlarda izlediğim en ilginç animeydi, tek kelimeyle büyüleyici. İki sezondan oluşan animenin 26 bölümlük ilk sezonunu izledim. Anime mushi denilen ilkel yaşam formlarını konu alıyor. Çok az kişi tarafından görülebilen bu garip yaratıklar bana nedense virüsleri anımsattı. Mushiler değişik özelliklere sahip, kimileri insanların bedenine yerleşip ilginç sorunlara sebep oluyor. Bir kısmı ise zararsız şekilde doğada takılıyor.

 Ana karakterimiz Ginko isimli bir mushishidir. Kim bu mushishiler? Mushilerin çeşitlerini ve doğasını bilen, zararlı olanların olumsuz etkisini ortadan kaldırmaya çalışan kişilerdir. Ginko bir gezgin, mushilerin yol açtığı sıkıntılar nedeniyle insanlara yardım ediyor. Çok uğraşsa da bazen çözüm bulamıyor, eli kolu bağlı kalıyor. Mesela bedenine giren mushiye çok bağlanan kişi ondan kurtulmak istemeyebiliyor ve bu durumda Ginko'nun elinden bir şey gelmiyor. Kendisi zaten mushilerden pek şikayetçi değil, diğer canlılar gibi onların da yaşam hakkı olduğunu düşünüyor. Fazla sakin biri ve az konuşuyor. Olağanüstü şeylere şahit olsa bile çok tepki verdiğini göremiyoruz. Her şeyi o kadar doğal karşılıyor ki ne kadar görmüş geçirmiş biri olduğunu anlıyorsunuz. Yeri geldiğinde lafını esirgemeyen biri. Aslında insanların böyle birinden o lafları işitmesi de gerekiyor. Ginko başta soğuk biri gibi gelse de bölümler ilerledikçe onu daha çok sevdim. Çoğu bölümde bayağı anlamlı ve etkileyici laflar edip insanlara yol gösteriyor. 

 O kadar anlattım ama animenin asıl can alıcı kısmına geleyim. Büyüleyici bir atmosferi var, hayal gücü ve görselliğin müthiş şekilde harmanlanmasını hayretle izledim. Müzikleri de o kadar güzel ki hisleri iyi geçiriyor insana. Animenin psikolojik yanı ağır basıyor diyebilirim. İzleyen herkes kendine göre farklı anlamlar da çıkarabilir, o yüzden üzerinde kafa yorarak izlemek güzel oluyor. Günde iki bölüm izlemek yeterli olur sanırım. :) İzlerken insan kendini farklı bir boyuta geçmiş gibi hissediyor, dinginleşiyor. Hatta bir kere içim geçti izlerken ama sıkıcı olduğu için değil tabi. Anime hem huzur veren hem ürperten cinsten. Korku unsurlarına hayran kaldım, bunlardan güzel korku filmi çıkar.

 (Bu paragraf biraz spoiler içeriyor. Her bölüm farklı karakterlerin hikayelerini izliyoruz. İki çift göz kapağına sahip olmak, ormandan çıkamayan aileyi bekleyen son, kararsızları üstünden geçirmeyen tek gecelik köprü, kapıların kapanması ve açılmasının getirdiği felaket, annesini doğuran kadınlar, paslanmış insanlar...  Fedakarlık, sevgi, bağlılık, dışlanma gibi konuların işlendiği etkileyici hikayelerdi.)

 Mushishi kesinlikle kaliteli bir anime, farklılık arayanlara tavsiye ederim. Sıradışı olaylar yaşansa da bunlar günlük hayatın içine iyi yedirilmiş, göze batmıyor aksine baştan sona garip bir uyum içinde anime. Natsume Yuujinchou animesi ile benzeyen yönleri de var ama Mushishi daha karanlık ve gizemli, komedisi de yok. Ben ikisine de ayrı ayrı bayıldım tabi, anime listemde ilk ona girmeyi başardılar. :)) 

 Karakter tasarımlarının birbirine çok benzemesi bazen kafa karışıklığı yapıyor ama anime o kadar harika ki bunlara takılmıyorsunuz.  Her bölümle birlikte herkesin farklı kişiler olduğunu düşünerek başlarsanız sıkıntı olmuyor. :)

 Gifleri ve tanıtım videosunu görünce baştan beri ne demek istediğimi daha iyi anlarsınız. :) (Gifler tenor.com sitesine aittir.) 









31 yorum:

  1. Konusunu sadece garip varlıklar olarak düşününce sade gelebilir ama çizim ve içerik olarak harika. Doğa manzaraları baştan sona var. Hikayeler de çok iyi düşünülmüş. Sanki halk içindeki korku söylentileri, masalları toplanıp animeye çevrilmiş. Yoksa tek kişinin bu kadar şeyi akıl etmesi zor gibi geldi. :) Dediğin gibi sanatsal yönü insanı animeye bağlayan yanı diyebilirim. Uzak Doğu insanın kültüründen de izler taşıyor. Ben çok sevdim kısaca. :))

    YanıtlaSil
  2. Çok ilgimi çekti... Ramazandan sonra ilk izleyeceğim şeylerden olsun o zaman...
    Konusu, sanatsallığı benlik görünüyor. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen her bölüm birbirinden güzeldi. Daha farklı ne olabilir dedikçe daha ilginç şeyler çıktı. :) Görsellik zaten büyüleyiciydi, insanı içine çekiyor. Umarım beğenirsiniz. :))

      Sil
  3. oooooo ooooo peki mademsi büyüleyici pekiii:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok iyiydi gerçekten, anlatamam görmen lazım. 😂

      Sil
  4. Animeye senin sayende yakınlaştım diyebilirim :) Hikaye beni çekti aslında, bunu izleyeceğim. Giflere bayıldım, belki ben de kullanırım uygun bir kelimede :)
    Teşekkürler bu tanıtım için. <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buna sevindim, elimden geldiğince güzel animeleri tanıtmaya çalışıyorum. 😊 Umarım beğenirsin, bayağı çekiyor insanı. :) Rica ederim.

      Sil
  5. Amerikalıların fantastik filmlerinde olur ya, adamlar 30 sene önce ilginç, hayatta olmaz dediğimiz filmler yapar ama 30 sene gerçeğe döner:) Uzakdoğulular da animeler vasıtasıyla bize böyle mesajlar vermeye başlamış olabilirler mi bu virüs vb. işlerle:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Virüse ben benzettim ama animedeki daha farklı varlıklar. :) Geleneksel halk masallarına benziyor konu, gelecekle ilgili bir şey değil. Mesaj verme kısmı daha çok insanın hatalarından ders çıkarması, bilmediği şeyleri yok etmeye çalışmamasıyla ilgiliydi. Bir insanın kendi rahatı ya da çıkarı için diğer canlıları yok edebilme potansiyeline sahip olduğuna da vurgu yapıyor.

      Sil
    2. Ben halen bir anime izleyemedim.Yegenim seviyor animeleri.Narutoyu benimle izlemek istiyor ,bir türlü zaman olmadı malesef:(

      Sil
    3. İnşallah fırsatın olur bir gün. Naruto uzun olsa da çok saran bir anime. :))

      Sil
  6. Yardım etmek istediklerinin yardımı kabul etmemesi sinir bozucu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle gerçekten. Kurtulmak yerine sahte bir hayatı yaşamayı tercih ediyorlar.

      Sil
  7. Mushishi anime dizisinin konusu ilginç geldi. Detaylar bölümünde annesini doğuran kadın detayı da ayrı etkileyici. Bir de sayfaya dökülen harflerin olduğu gif hoşuma gitti. Animasyonda hayallere bile sığmayan detaylar var. Sayende haberimiz oluyor dizilerden, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bayağı ilginç konular vardı gerçekten, görsellere de iyi yansıtılmış her şey. En etkilendiğim bölüm sanırım ürkütücü çocukların olduğu bölümdü, bir de çarşafın altında kalan kızın bölümü. Hayallere bile sığmıyor gerçekten. :) Rica ederim, ilgini çekmesine sevindim. :)

      Sil
  8. Konu çok dikkatimi çekmezdi eğer sen böyle ayrıntılı anlatmasaydın. Gifler de çok hoş, güzel yanlara dikkat çekmiş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özellikle detaylı anlatmaya çalıştım. Hiç sıradan bir anime değil, ikinci sezonu da yakında izlerim. :))

      Sil
  9. Bedenine giren mushiye bağlanan ve ondan ayrılmak istemeyen kişi tabiri virüs olayından çok daha büyük bir şeye temas ediyor gibi :) ilginçmiş. Bu seneyi yeni bir film izlemeden geçirdim bu zamana kadar, ilginç oldu, böyle de gidecek gibi görünüyor :) anime dursun aklımda, evin yolunu bulduğum vakit değerlendirmeye alayım bi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben daha çok insan bedenine girince onları hasta etmeleri anlamında virüse benzetmiştim. Mushishiler haricinde durumu anlamayan kişiler de bir çözüm bulamıyor hastalıklara. :)
      Bence beğenirsin, bana çok değişik geldi. :))

      Sil
  10. Bu sıralar yeni bir şeyler izleyemiyorum ama o kadar güzel anlatmışsın ki hemen açıp izleyesim geldi :) Gifler çok hoş görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk bölümle başlayabilirsin. :) Bölümler zaten birbirinin devamı değil, hep farklı hikayeler oluyor. Yani ara vererek izlenebilecek bir anime. Beğenirsen devam edersin zaten. :)

      Sil
  11. Konu pek benlik değil fakat anlatımınız gerçekten çok güzeldi. Müzik de ilgi çekiyor doğrusu. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de izlemeden önce bu kadar iyi olduğunu bilmiyordum, yoksa daha önce izlerdim. Bir romanda ne anlatıldığından çok nasıl anlatıldığı önemliyse bu anime de aynı öyleydi. İnsanın pek çok ders çıkaracağı nokta var. :))

      Sil
  12. O kadar güzel anlatmışsın ki, izlemek istiyor insan:))) İzleyebilir miyim bilmiyorum, son zamanlarda izleyeceklerim, okuyacaklarım çok birikti. Not aldım:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ara ara bakabilirsin bence. Bölümler birbirinden bağımsız olduğu için teker teker izlenebilir, vakit oldukça. :)) İlk bölümü izlersen en azından animenin tarzını görmüş olursun. :)

      Sil
  13. Merhabalar.
    Sizin anime ile ilgili uğraşı ve çalışmalarınızı takdir ediyorum. Ancak, her paylaşımınızı gelip okuyorum diyemeyeceğim.
    Animeye ilgi duyan blogger ve okuyucular için blog sayfanız çok güzel bir kaynak. Emeğinize ve yüreğinize sağlıklar dilerim. Bu keyifli ve eğlenceli çalışmalarınızın da devamını dilerim.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,
      Güzel yorumunuz için teşekkür ederim. Animeseverler için güzel ve farklı eserleri bulmaya çalışıyorum. Yoksa o kadar seçenek var ki zaman kaybı yaşamaya gerek yok. Her şeyin iyisi de kötüsü de var. Selam ve saygılarımla. :)

      Sil
  14. Merhaba keyifle okudum yazınızı bende anime izlemeyi severim ama türkçe dublaj yok galiba :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlginiz için teşekkür ederim. :) Dublaj yok maalesef. Tvde yayınlanan animeler dışında Türkçe dublajlı olan görmedim hiç.

      Sil
  15. Görüntüler gerçekten şahane gerçekten Duygu'cum, o kadar orijinal animeler paylaşıyorsun ki, hangisini izleyecegimi şaşırıyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim Erencim. Konu, işleniş ve çizim yönünden çok güzeldi. Muhakkak öneriyorum bunu. :)

      Sil

Sohbet Vakti

    Son zamanlarda plan yapmayı, çabalamayı azalttım. Bu bir bakıma iyi oldu, eskisi kadar stresli hissetmiyorum artık. Her şeyi oluruna bır...