10 Ekim 2021 Pazar

Hedef Sensin (Kitap Tanıtım)



 Kitabı ödünç almıştım, henüz bitirmedim ve okumaya devam eder miyim onu da bilmiyorum. Yine de kitap hakkındaki ilk izlenimlerimi yazmak istedim.

 Konusunu kısaca anlatayım. Zaten arka kapakta da bayağı detay var. Savcı Güçer' in komşusu olan Gazeteci Zeynep' in evinde cinayet işlenir ve Zeynep ölen kişiyi tanımamaktadır. Ölen kadını son gören kişi de Güçer' dir. Savcı cinayeti çözmeye çalışırken bir yandan da Zeynep' e ilgi duymaya başlar.

 Kitabın dili çok sade geldi bana. Sanki çabuk okunsun, kolay anlaşılsın diye özellikle yapılmış. Bazı kitaplarda bu doğal olsa da biraz daha süslü bir anlatım görmek isterdim. Bazı diyaloglar bana yapay geldi ve gereğinden çok uzatılan cümleler vardı. Karakterler de bana garip geldi. Mesela savcının alakasız olmasına rağmen gizemli kadının ölümünden dolayı kendini suçlaması ve bu konuyu uzatması, Zeynep' in evinde biri öldürülmüşken çok rahat davranması ve sürekli Güçer' in peşinde olması. Bana mantıklı gelmeyen şeyler vardı. Bahsettiklerim yüzünden kitaba ısınamadım bir türlü, okurken heyecan da hissedemedim. Hatta daha ilk sayfalarda galiba yazar Wattpad yazarı dedim ve bakınca gerçekten de orada yazdığını gördüm. Keşke biraz daha özenilseydi, tavsiye edemiyorum. Kitabın kapağını da sevemedim, ilk gördüğümde yabancı bir yazarın kitabı sandım hatta.

43 yorum:

  1. Mutlaka iyileri de vardır fakat Wattpad yazarları ne yazık ki kötü bir imaj edindiler Duygucuğum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Malesef öyle Sibelcim. Yıllar önce arkadaşlar ısrar etti diye üye olmuştum. Bakıyorum ön plana çıkan öyküler edebiyattan uzak, reytingi bol olsun da ne olursa olsun diye yazılan türde öykülerdi. Çok güzel öyküler, romanlar da okudum ama çok azdı onların sayısı ve ilgi de azdı. Ortamı beğenmeyip kapattım üyeliğimi.

      Sil
  2. Dil kolay olsun herkes okusun, okuyanı çok zorlamasın hemen aksın gitsin istiyorlar ama bu durum okuru biraz aptal yerine koymak gibi geliyor bana. Lise zamanında çok okurdum bu şekilde kolay dilli kitapları ama daha sonra okuduğum hiçbir şeyin bende bir etkisi olmadığını boş boş okuduğumu gördükten sonra bıraktım bir anda. Tutanı bozmayalım mantığıyla hareket ediyorlar bir internet hikayesini iyi bir redaktör ve editörden geçirmeden direkt baskıya yolluyorlar. Bazen çok güzel bir konuya denk geliyorum ama ne yazık ki iyi işlenemediği için kaybolup gidiyor. Oysa potansiyeli yüksek o kadar çok insan var ki :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok doğru söyledin. Dil konusunda uğraşmalılar biraz. Dümdüz okuyup geçmeyi sevmem ben de. Bazı kitaplarda tek bir cümle bile etki bırakabiliyor. Kurgu kadar anlatım dili, karakterlerin gerçekçiliği de önemli bence. Biri eksik olsa kurguyu da aşağıya çekiyor. İnternetten alınıp doğrudan basılan kitaplardan ben de hoşlanmıyorum. Sadece belli kitleye hitap ediyor zaten onlar.

      Sil
  3. Watpad hiç bana göre bir site değil. O yüzden senin de yorumundan etkilenerek bu kitabı pas geçiyorum. Teşekkürler yorum için!

    www.kayipfisilti.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de kitapyurdundaki yorumlara ve puana kanıp okumaya başladım ama hayal kırıklığıydı. Okunacak çok daha güzel polisiyeler var. :)

      Sil
  4. Öyle gerçekten. Belki düzelir diye devam ettim de sarmıyor. :)

    YanıtlaSil
  5. watpad kitaplarına ben de önyargılıyım. Bunda yayınevlerinin hatası da büyük. Takipçi sayısı çok olan her kitabı basmak için birbirleriyle yarışmaları işleri iyice çirkinleştirdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yayınevlerinin hatası evet. Çok güzel yazan biri dosya gönderse okumaya tenezzül etmezler ama hazır takipçi var diye kalitesiz eserleri basabiliyorlar.

      Sil
  6. Herkes yazıyor ama her yazanın ki de okunmuyor maalesef.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet dada çok haklısın. İnsan daha başta ısınamayınca devamı gelmiyor.

      Sil
  7. Karakter bayağı garipmiş :) Wattpad kitaplarını pek okumuyorum ama senin söylediklerini söyleyenler çoğunlukta ne yazık ki :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karakterler garipti evet, okurken hep bu niye böyle dedi, bu niye böyle yaptı ki diye diye okudum. :)

      Sil
  8. İsmi duyulmadık yazarların kitaplarını okumuyorum ben de.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavsiye üzerine okumak daha iyi oluyor. Gerçi her şeyi ölenler de var, belli olmuyor. :)

      Sil
  9. Yazarı ilk defa görüyorum ben de Duygu, keşke dediğin noktalara dikkat edilseymiş belki iyi bir kitap olurdu o zaman, eline sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dikkat edilse daha güzel olabilirdi evet. Yine de bir daha wattpad kitaplarından uzak duracağım. :)

      Sil
  10. Maalesef genelde wattpaddeki kitapların konularını çok güzel işleyemiyorlar ve yazım tarzları biraz basit oluyor, tabi ki istisna olanlarda olabilir:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arada güzeller çıkıyor tabi ama nadiren oluyor. Zaten onlarda ön plana çıkmayanlar içinde kalıyor. İster istemez ön yargı duyuyor insan. :)

      Sil
  11. hımm tam yerli dizi gibiymiş konusu :)

    YanıtlaSil
  12. Öyle gerçekten. Bilmediğim polisiyeyi okumam bir daha zaten. :)

    YanıtlaSil
  13. Merhabalar.
    Kitap tanıtımıyla ilgili paylaşımınızdan, sizin nasıl sabırlı biri olduğunuzu anladım. Benim böyle bir kitaba sabır göstermem mümkün değil. Bu zamana kadar elime hiç polisiye bir kitap almadım zaten. Kitap paylaşımlarıyla okuyuculara yardımcı olan tüm blogculara bu paylaşımınız nezdinde teşekkürü bir borç bilirim. Sizin de kaleminize, emeğinize ve yüreğinize sağlıklar dilerim.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,
      Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim. Çok güzel polisiye kitaplar da var. Mesela tarihi bir konu ya da psikolojiyle harmanlanmış olunca daha dolu geliyor bana, seviyorum. Ama sırf yazılmış olmak için yazıldığını hissettiklerim var, onlar vakit kaybı gibi geliyor. Çok fazla kitap okuyamıyorum aslında ama elimden geldiğince tanıtmaya çalışıyorum, teşekkürler değerli düşünceleriniz için. :) Selam ve saygılarımla.

      Sil
  14. kitap okuma alışkanlığım yok fakat aksiyon olduğu ve gerçekten okusam farklı duygulara götüreceği belli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sürükleyici ve gerçekçi olmayan polisiye okutmuyor kendini.

      Sil
  15. Özenti gibi gerçekten. Karakterler bile garip, bazılarının tavırları Türk değil de yabancıymış gibi. İnternette o kadar övgü gördüm ki şaşırdım o yüzden. Tutarsızlıklar yüzünden sen de okumak istemezdin. :)

    YanıtlaSil
  16. Kitap hakkındaki eleştirileriniz değerli. Ne yazık ki bazı kitaplar insanı eğlendirmiyor bile. Kitabın değeriyle popülerliği arasında doğrudan bir ilişki yok. Yeterli tanıtımı yapılmamış çok değerli kitapların yanı sıra popüler olup sıradan kitaplar da oldukça fazla. Yazarın adını ben de duymadım, anladığım kadarıyla iyi bir başlangıç yapamamış ne yazık ki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim. Yazarın birkaç kitabı daha varmış ama hepsinin aynı tarz olduğunu düşünüyorum. Sadece kitap kapaklarına bakınca bile okuma isteksizliği geliyor insana. Her popüler kitap güzel diye bir şey yok tabi. Bloglardaki yorumlar daha isabetli bence, pek çok fikir ediniyoruz. :)

      Sil
  17. Belki okusam severim ama kitabın konusu bile cezbetmedi beni

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Konusu yetersiz gibi gerçekten Esra ve akla yatmayan çok şey var. Bunlar da akıcılığı ve gerçekçiliği bozuyor. :)

      Sil
  18. Kitap okuma konusunda artık baya seçiciyim. Sırf okumak için okumanın faydası olmuyor. Ama demek beğenen var, alıcısı varsa ne diyelim.
    Aslında polisiye severim ama kaliteli ,merak uyandırıcı olmalı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seçici olmak gerekiyor gerçekten. Artık o kadar çok kitap var ki kalite de düşebiliyor.

      Sil
  19. Ne yazarı ne de kitabı biliyordum ama madem iyi değil başka kitaplara bakalım. Watpad kitapları bana da uymuyor, gerçi bilmeyerek bir tane okumuştum ondan beri uzak duruyorum. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Wattpad kitabı görünce bir durup düşünmek gerek gerçekten. Zorla önyargı oluşturdular insanda, yapacak şey yok. Yorumunuz için teşekkür ederim. :)

      Sil
  20. "Tavsiye etmeme" konusunda özellikle bende çokca paylaşım yapıyorum. Paylaşım için teşekkürler. Karşıma bir yerlerde bu kitap çıkarsa önerilerin doğrultusunda yaklaşacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Tavsiye ettiklerimiz kadar etmediklerimizi belirtmek de önemli bence. :)

      Sil
  21. Wattpad e bir ara üye olmuştum ama yazılar pek ilgimi çekmedi yıllardır uğramadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pek ilgi çekici bir yer değil. Daha doğru düzgün cümle kurmayı bilmeyip roman yazmaya çalışanlar bile vardı.

      Sil
  22. Benim nickimde biri üye olmuş :) :) :) :) Neyse. Onu ben sandıkları için girip incelemiştim hiç ilgi çekici bir platform gibi gelmemişti. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pek ilgi çekici bir yer değil evet. Fazla duramamıştım ben de. :)

      Sil
  23. Hedef Sensin kitabının konusunu okurken düşündüm, benim evimde tanımadığım biri öldürülseydi ne yapardım diye. Etkisinden uzun süre kurtulamazdım herhalde. Evimiz en güvenli sığınağımız sonuçta.
    İnceleme için teşekkür ediyorum. ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın, insan uzun süre etkisinde kalır. Kitaptaki karakter başta şok olsa da çabuk unutuyor ve farklı konulara yöneliyor. Bu ve benzeri detaylar da gerçekçiliği baltalamış bence. Yorumun için ben teşekkür ederim. :)

      Sil

19 Dakika (Kitap)

   Kitap, çocukluğundan beri akran zorbalığına maruz kalan bir öğrencinin önceden tasarlayarak okul baskını yapması ve çok sayıda kişiyi öld...