13 Nisan 2024 Cumartesi

Manga Okuyorum (JJK)

 


 Günlerdir fırsat buldukça Jujutsu'nun mangasını okuyordum, sonunda güncele geldim. Zaman zaman manga yazarı Gege'ye kızarak, söylenerek okudum yine de hakkını yemeyim hayal gücü ve zekası kendini belli ediyor. Tabi aksiyon sahneleri mangada çok anlaşılmıyor, animesinin devamı gelse de izlesek. Yazım biraz spoiler içerecek. (manga-sehri.com sitesinden okudum, görseller da oradan alıntıdır.) 

 Bir sürü yeni karakter eklenmiş, bazılarını sevdim, bazılarını hiç sevmedim. Yine de hepsi (neredeyse hepsi) bir amaç için eklenmiş, Lanetler Kralı Sukuna'nın güç kaybetmesine katkıda bulunmak için. Bu Sukuna yüzlerce yıl önce yaşamış, çok güçlü ve yenilmez biri. Planını ağır ağır işleyip Gojo'ya en hasar verebileceği şekilde kendini donatıyor. Tabii özgüvenin vücut bulmuş hali olan beyaz saçlı mavi gözlü Gojomuz yine havalı bir şekilde sahneye çıkıyor ve beklenmedik bir saldırıyla karşılaşıyor. 

 Gege'nin Gojo'yu sevmediğini zaten biliyoruz da neden bu kadar Sukuna'nın tarafında anlamıyorum. Eğer animenin 3.sezonuna yetişirse bu bölümler, heyecanlı bir dövüş bizi bekliyor olacak. En çok bu dövüşü sabırsızlıkla okudum. Burada da anlıyoruz ki Megumi ruhsal açıdan İtadori kadar dayanıklı değil, İtadori yüz kere düşse de tekrar kalkan biriydi, hatta taşıyıcısı olan Sukuna'nın bile dikkatini çekti bu durum. Megumi'nin sonu ne olacak bilmiyorum ama durumunun iyiye gitmesini çok istiyorum. Çünkü animede kendime en yakın hissettiğim karakter oydu. Biraz içine kapanık da bir yanı var, her şeye mesafeli olunca yediği duygusal darbe onu İtadori'ye göre çok daha etkilemiş görünüyor. Dibe düştü, birileri çıkarabilir mi onu bilmiyorum. Öğrenmek için manganın devamını bekleyeceğim mecburen. İtadori de güçlenmeye devam ediyor ama sanki aniden olmuş gibi görünüyor. Onun bu güçlenme aşamasının daha detaylı işlenmesini isterdim. 

 Sukuna ve Gojo dövüşü öncesindeki olaylar biraz uzatılmış gibi geldi bana. Yeni karakterlerle çok bağ kuramadan hepsi birer birer dökülmeye başladı. İtici bulduğum karakterlerin dökülmesine sevindim gerçi orası ayrı. :)

 Jujutsu Kaisen diğer animelere göre biraz farklı. Bazı şeyler hızlı gelişiyor. Mesela çok üzücü olabilecek sahneler üzerinde bile çok durulmadığı için okurken kendinizi hooop başka bir olayın, durumun içinde buluyorsunuz. Dramı pek hissettirmiyor yani, olumsuz gibi görünse de gereksiz şekilde acı ve dramı uzatmıyor. Karakterler geçmişe saplanıp kalmıyor, amaçlarına yönelik harekete geçiyorlar bir an önce. Bu da karakterleri olduğundan daha duygusuz gösterebiliyor. Gojo'yu küçümseyen çok okuyucu/izleyici de var mesela. Bence o bu kişiliğe ile benzersiz biri. Her üstün karakterin aynı davranmasını, her şeye ağlayıp sızlamasını bekleyemeyiz. Gojo'nun başkalarına benzemeyen, rahat ama temkinli, yalnız ama buna aldırmayan, insanlara karşı beklentisiz ama korumacı olan yönünü çok seviyorum. Bu da onu üstün ve ulaşılmaz bir seviyeye taşımış. Ulaşılmaz derken etrafında onu anlayabilen, ona ayak uydurabilecek biri yok.

 Sonuç olarak manga benim açımdan üzücü bir yere doğru gidiyor. Devamında ne olur bilmiyorum ama Gege'nin yaptığı o şeyi geri almasını umuyorum. Bu kadar gıcık bir manga yazarı görmedim. Biraz da iyilere çalışsın canım bu ne? 😅 


  
 Böyle anlamlı bir sahne eklenmişken devamında önemli bir gelişme (dramatik) olmasını beklemiştim, burası bile hızla geçilmiş, Gojo'nun neden sarıldığı belirsiz, tabi onu iyi tanıyanlar niyetini anlayabilir.


 Megumi'nin ruhunda açılan hasar... İtadori'ye rağmen dipten çıkamayacak gibi. Umarım yaşam amacını bulur tekrar.


   
 İtadori 2.sezondaki çöküşlerine rağmen iyi toparlandı, bundan sonra da yıkılmaz gibi geliyor. 

24 yorum:

  1. ben mangaya alışamadım Duygu'cum:) eline sağlık sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben manga okumayan, anime izlemeyenler için de yazıyorum yazılarımı. Kendi düşüncelerimi katıyorum çünkü. Teşekkürler Erencim. :)

      Sil
  2. Ben de manga okumak istiyorum bir süredir. Buna da bakayım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlgini çeker sanırım. Ben en baştan başlamadım. Animesinin 2.sezonu bitince onun devamından okumaya başladım, neler olacağını bayağı merak ettiğim için. :)) Manga toplamda 256 bölüme ulaştı ama okurken hızlı akıp gidiyor.

      Sil
  3. Bazen manga okumak bana iyi geliyor, canım manga çekince okuyayım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında animeleri renkli ve hareketli olduğu için daha çok seviyorum ama 2 yıl gelmez şimdi animenin devamı. Okuyup merakımı gidereyim dedim. :))

      Sil
  4. Açılın okuyan biri geldi (⁠◕⁠ᴗ⁠◕⁠✿⁠) Okumanı ne kadar çok bekledim oleeeey artık spoiler olmadan sabaha kadar konuşabilirim! Seninle tabi, okumayanlar devam etmesin yorumuma hehe.
    Itadori'nin gelişimini senelerdir bekliyrouz, sular önce yavaş aktı öyle ki bize durdu durdu durdu ve birden yükselişe geçti gibi geldi. Abisi ile antrenmanlarini hafiften bı gösterse mangaka daha anlaşılır olabilirdu ama sürpriz!!! Deyip çat! Diye ters lanetli teknik ve hemen sonrasında Kamu klanı'nin kan saldırısı geldi. Eh tabi bu kadar ilerleme olunca aydınlanma yaşaması da beklenirdi. Alanı ne zaman açacaksın İtadoriii kyuuuuun \⁠(⁠°⁠o⁠°⁠)⁠/
    Megumi güçlü biri, eh bir zayıf noktası olacaktı tabi, o da duygusal açıdan oldu, bence dengeledi karakteri, sevdim.
    Itadori'nin en dipten en yükseklere çıkışını izledik/okuduk ve tabi bir başrole yakışır şekilde duygusal açıdan dayanıklıydı. Sen ben Megumi gibi olsa ilk engelde pes ederdi, dizi ilerlemezdi, ona lazım.
    Gege'ye fazla kızgınız ama dediğin gibi zekim ama bence Attack on Titan's daha faazla kızgın olmak gerekmez mi? Daha çok adam da öldürmüş olabilirim gerçi ikisi yarışıyor. Ama aot'da sütten çıkmış ak kaşık da yok, tamamen haksız karakter de yok. Oradaki inşa çok başka ve ben İsayama'ya hayranım bu yüzden. Gege için de böyle ama beni o kadar çekmedi zekasıyla. Hem Sukuna'nin haklı olduğu tek bir şey yok. İnsan olarak hikayesini bilmiyoruz, bilince hak verir miyiz az buçuk bilemiyorum, sen vermezsin tabi de sadece sonraki davranışlarının nedenini anlamak için bir şeyler öğrenmek istiyorum.
    Her neyse, Gojo reiz maalesef evet 💔 bu konudaki fikirlerine katılıyorum ve umuyorum ki bütün karakterleri gelişimi tamamlandığında geri dönsün 💔😭 ama Gege lazım olmayan bir karakteri geri getirmez ne işi olur 💔💔 bizim için be abi gözünü seviim be abla ....
    Çok sevindim okumama ve yorumlarını paylaşmana. Oleeey 🥳

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Destan yazmışsın Maşallah, tabi ben hani yorumun nerede diye diye zorla yazdırmış olabilirim. 😅😃
      İtadori'nin duygusal gelişimini çok iyi buluyorum, sadece gücü önceki sezonlar göre birden artmış gibi geldi. Animede bu kısım daha detaylı gösterilir İnşallah. :)) Alan açmasını ben de bekliyorum bakalım. 😀
      Megumi karakteri her açıdan çok dengeli gerçekten. Duygusal açıdan zayıf olmasını eleştirmiyorum, onun bu yanı da böyle güzel. İtadori gibi olamaz herkes. 😊 Yine de dönmesi lazım ya Megumi'nin, bir şekilde Sukuna ile yüzleşmesini istiyorum. 😀
      Aot'un mangakasına kızgın değilim, zaten Aot baştan beri iç açıcı değildi, dram ağırlıklıydı ve finali de gayet iyiydi. Ben orada daha çok karakterlere kızabilirim. 😅 Gege ise ayrı bir kafada. Sanki iyi karakterlerin çöküşünden zevk alır bir hali var ve inadına Gojo'ya yüklendi. "Bakın işte hiç de beklediğiniz gibi biri değil," demek istedi. İsayama ise tersine karakterlerini yüceltti, Eren ne yapmış olsa da hayranı çok ve olumsuzlukları göz ardı ettirdi yazar.
      Zeka konusunda Gege teknikler açısından çok iyiydi. Birbirinden alakasız teknik ve karakterleri iyi harmanlamıştı. Kurgu konusunda da İsayama çok iyiydi yine de belli sorunları işaretleri bıraktı o da.
      Sukuna'nın haklı tek şeyi yok evet bu da onu kolayca kötü sınıfına sokuyor. Ama şöyle bir bakınca Gojo Eren'den daha mantıklı davrandı benim gözümde. İyinin kötüye dönüşmesi olumsuz bir durum bana göre. 💔💔
      Ne demek Gojo lazım değil. 😤😅 Gojo en lazım olan kişi, benim gözümde ana karakter o. 😎❤️ Gojoyu kimseye yedirmeyiz. 😅😅 Güzel yorumun için ben teşekkür ederim canım. 🥰🥰

      Sil
    2. Ben zaten uzuuun uzun yorum yapacaktím ama geciktim 💔 bı de tek yorumda hepsini yaziim dedim bu sefer hehe. Isayama konusunda haklısın, ben hiçbir kusur görmüyorum ama onun kurgusunda hehehe. Neyse, Gege evet sanki Gojo'ya fazla yüklendi gibi. Manga dışındaki yorumlarında karalamasa laf etmiycez ama ayan beyan belirtiyor 🤧
      Gojoyu çok seviyorum. Sukuna ve Toji ile birlikte ilk siramda belki ikisini hafiften geçiyordur. Ama bakalım 🐇
      Evet Megumi Sukuna ile yüzleşsin, tıpkı Itadori'nin yüzleştiği gibi oleey. Ve tabi geri gelecek Megumi. Itadori ne yapıp edip getirsin 🐥

      Sil
    3. Geciktin evet. 🥲😃 Isayama'nın kurgusunu kusursuz görmüyorum ben ama etkileyici evet. Naruto'nun mangakası bana daha derin ve detaylı geliyor bu noktada. 😀
      Gege konusunda haklıyım tabi, Gojo'yu küçümseyip durdu ancak,görüşünü fazlasıyla belli etti. Sırf bu yüzden bile yazara inat Gojo severlerin sayısı artmıştır. 😅 Gojo'nun yeri bende de ayrı ehehe. Çok farklı ve hoş bir karakter. 😎 Megumi de geri gelmezse olmaz, önemli karakterlerden kim kaldı. Sukuna'nın iyi bir ders almasını istiyorum. 💔

      Sil
    4. Sukuna ders alabilecek biri değil ama Gege ders aldırmak ister mi bakalım. Bekleyip görcez. Naruto dünyasına girmem zor olur ama dışarıdan bakınca bile derinliği belli oluyor 💅🏻
      Gojo hariç diğer sevdiklerin var diyelim ve Toji hariç ve o ve bu ve şu hariç ehehe yok yok epey karakter var ama bize Gojo lazım tabi. Çıkmadık candan ümit kesilmez, Megumiyi bekliyoruz daha

      Sil
    5. Sukuna'nın ders almasından kastım ağır bir yenilgi alarak dünyadan temelli göç etmeliydi. Yoksa yola gelecek biri değil, gelmesin de, yaptıklarının cezasını çekmeli. 😎 İtadori ve Megumi'nin elinden olsun bari. 😊
      Başka sevdiklerim de var ama hiç biri sadece doğumuyla bile dünyanın güç dengelerini değiştiren Gojo kadar çarpıcı değil. 🥰😎 Evet, bekleyelim bakalım. 🤔

      Sil
  5. Sevgili Duygu uzun bir aradan sonra Merhaba. Geçmiş bayramın kutlu olsun. Yazını okurken bu tür üretimler için ilgili platformlarda eleştirmen olmalıymışsın diye düşündüm. Geri bildirimler çok önemli zira. Emeğine, yüreğine sağlık :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba sevgili Sibel. 😊 Ben de geçmiş bayramını kutlarım.
      Yorumun için teşekkürler. :)) Ben sohbet havasında yazmayı sevdiğim için bu tür içeriklere de yer veriyorum. Sadece manga okuyanlara ya da anime izleyenlere yönelik değil. Bunlar da edebiyat ve sanata giriyor bence. 😀

      Sil
  6. nerden okuduun, adresi yazsan yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk paragrafın sonunda yazmıştım. :)

      Sil
    2. https://manga-sehri.com/manga/sihirbazlik-savasi/

      burası yani de miii, manga şehri ni duymamışım hiç, başka sitelerden okumuşum demek ki manga :)

      Sil
    3. Evet, burası. Ben de rastgele seçtim burayı. :) En baştan başlayıp okurum belki. :) Aslında 0.sayısı da var ama mangasını aldığım için netten okumadım.

      Sil
  7. Çizgi roman okumayı ben de çok seviyorum ama daha çok Dylan Dog :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onu hiç duymamıştım. Genelde Japon yapımları okurum, o da animesi çıkmışsa, çıkacaksa. :)

      Sil
  8. Bu aralar ben de merak sardım mangalara ama okumaya başladığım zaman çok fazla ilerleyemiyorum:/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu gayet akıcı ilerliyor, sıkılmaya fırsat olmuyor, belki seversin. :)

      Sil
  9. Ben de okumak istiyorum son zamanlarda, aklımda birkaç tane var ama almadım. Senin bu yazını görünce hemen okumak istedim bir tane😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buna başlayabilirsin o zaman. 😊 Ben başından anlatmadım gerçi, daha önce animesini anlattığım için detaya girmedim. :) Bayağı akıcı ve çeşitli olaylar oluyor, umarım seversin. 😊

      Sil

Karagöz Dersaadet'te Gölge Oyunu (Kitap)

   Blog arkadaşımız Tefrika'nın yorumlarından sonra kitabı merakla okumaya başladım. Gerçekten farklı ve dikkat çekiciydi.   Dersaadet&#...