16 Nisan 2024 Salı

Kış Bahçesi (Kitap)

  



 Bir süredir okuma konusunda yavaşım, Ramazan ve bayram derken günler çabuk geçmiş. Yazardan okuduğum ilk kitaptı bu, oldukça sevdim ben. :)

  Aziz kendi halinde, yalnız yaşayan ve bir süredir bir şey yazamayan bir yazar. Geçimini zor sağladığı bir dönemde gizemli bir telefon alır ve verilen adrese gider. Bir iş teklifi alır ama buna anlam veremez, bir genç kızı takip edip, gün içinde yaptığı şeyleri rapor etmesi istenir ondan. Başta karşı çıksa da kabul eder, kız gezer o gezer, notlar alır. Günler geçtikçe Aziz yaptıklarında bir anlam bulamaz ve işi bırakmaya karar verir. 

 Harun ise hayatın içinde oradan oraya savrulan biri. Ailesini terk etmiş, eski okul arkadaşlarının izini sürüyor. Umutsuzca onları ararken aslında bir amaca tutunabilmenin kendisine sarılıyor. Ailesiyle, geçmişiyle, kendisiyle bile barışık biri değil. Bir adım atsa da bazen devamını getiremiyor, yılmış sanki. 

 Aziz karakteri bana doğal ve samimi geldi. Detaylara çok takılması, kafasının içinde dönen düşünceler ve hayaller, düşündüklerini çoğunlukla bir süzgeçten geçirip de kendini daha yalın ifade etmesi bana biraz kendimi anımsattı. Karakterin kendine has bir duruşu var, okurken ondaki farklılığı hissedebiliyoruz. Biraz da belirsiz bir karakter olduğu için sonraki kararını, hamlesini merak ettim hep.

  Yazarın üslubunu çok beğendim. Cümlelerinin insanın içine dokunan bir yanı var. Kitap boyunca farklı bir tat aldım. Aziz ve Derya'nın sohbetleri çok ilgimi çekti. Birbirinden çok farklı iki insanın bir noktada kesişen yolları ve birbirlerinin hayatlarına olan etkilerini ilgiyle okudum. Özellikle Aziz'in yoğun iç dünyasının bu şekilde ön planda tutulmasını sevdim. Sayfalar ilerledikçe konunun nereye bağlanacağını merak ettim, beklenmedik ve etkileyici bir sonla karşılaştım. Artık yazarın diğer kitaplarını da okumak istiyorum. :)


Kendimden sakladığım rahatsızlığım kendim tarafından fark edildi, sanırım dün gece, sanırım bu sebeple keyifsizim bugün, sanırım anlatmayacağım hemen.


Vakit önemli, artık tamamen kendisine ait de olsa, önemli. İnsan kendisine ait olana mı daha hoyrat davranır yoksa.


Yorgunluktan halının üzerine yığılmak üzereyken, saat sabaha doğruyu gösterirken ve gözlerim kızarmış, içim tıka basa yeni kelimeler üretemeyen bir kalbin kısırlığı ve üretme ihtimalinin umuduyla doluyken, seviyordum kendimi, katıksız, güvenle, merhametle.


Bazı insanların kalbi çatlaklarla doludur. Yaşananların pek önemi yoktur, o çatlakların kapanması için olması gerekenler olmadığı müddetçe, yaşanan her şey o çatlakları büyütür.


22 yorum:

  1. Kitap okuma daha doğrusu edebiyat okumaları ben de yapamıyorum uzun süredir. Du bakalım nereye kadar :)
    Yazarı ilk kez duyuyorum , sanırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oluyor bazen. :) Ben yine de her gün okuyorum.

      Sil
  2. Ben de son cümlede buluyorum kendimi zaman zaman.
    Yaşanmış şeyler unutulmuyor. Aynen camdan bir eşyanın kırıldığında yapıştırılamaması gibi.
    Eritilip yeniden imal edilmesi gerekiyor. İnsan için ise başka bir aleme geçmesi gerekiyor her şeyi unutmak için. :)

    YanıtlaSil
  3. okunabilir o zamansa pekiii :)

    YanıtlaSil
  4. Yazarı da kitabı da bilmiyordum. Öneri için teşekkürler, denk gelirse belki okuyabilirim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarın çok kitabı var aslında ve iyi de yazıyor. Neden bu kadar az tanınıyor anlamadım. :)

      Sil
    2. Geçen bir yazında bahsettiğin yanıtlanan yorumların bildirimini almama sorununu ben de yaşamaya başladım. Bildir butonuna basmama rağmen mail gelmiyor.

      Sil
    3. Çok kişide var şimdi, bir an önce düzelir umarım. :/

      Sil
  5. 2020 yılında okuduğum bir kitap bu...
    Yazarın kalemini beğenmiştim.
    Keyifli okumalar

    YanıtlaSil
  6. Bu kitabı daha önce hiç görmemiştim.Çok güzel anlatmışsın, teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  7. Merak ettirdin beni. :) Bazı insanların kalbi çatlaklarla doludur. :( ne güzel söz böyle :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, o söz çok güzel. :) Bazı kitaplar beni hemen çekiyor içine, bu da onlardan biriydi. Herkes aynı şeyi hisseder mi bilmiyorum gerçi. :)

      Sil
  8. Kitabın konusu ilgimi çekti. Daha önce görmedim kitabı da yazarı da. Okuyunca bir çırpıda hemen bitireceğim bir kitap gibi hissettim, aklımda olsun😊 İlk alıntı çok hoşuma gitti😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel kitap. Yavaş ilerliyor ama karakterlerin anlatımı detaylı ve güzel olunca sarıyor. İlk alıntıdır ben de beğenmiştim. 😊 Teşekkürler güzel yorumun için.

      Sil
  9. Evet, bence de vakit önemli. Ve çok önemli olan vakte hoyrat davranıyoruz. Sevdim bu alıntıyı. :) Ne kitabı ne de yazarı, hiç bilmiyordum. Yazarı ve eserlerini araştıracağım. Okuyan gözlerinize sağlık olsun. Değerli paylaşımınıza teşekkür ediyorum Duygu Hanım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için teşekkürler Nazlı Hanım. :) Yazar üslubu ile kendini belli ediyor, seversiniz sanırım okursanız. :)

      Sil
  10. Kitabı ben de görmemişim ama alıntılar çok güzelmiş :))

    YanıtlaSil

19 Dakika (Kitap)

   Kitap, çocukluğundan beri akran zorbalığına maruz kalan bir öğrencinin önceden tasarlayarak okul baskını yapması ve çok sayıda kişiyi öld...