9 Ağustos 2023 Çarşamba

Şanzelize Düğün Salonu (Kitap)

 


 Dizisinin ilk bölümünü izledikten sonra merak edip kitabı aldım. Çok beğenerek okudum.

 Babası şeyh olan karakterimiz okulda bir kızla tanışıyor ve o günden sonra tüm hayatı değişiyor. Eda'ya aşık olduğu için başka hiçbir şeyi görmez oluyor, önce bulunduğu yer ve kendinden kopuyor. Dergahtan ayrılıyor, Eda ve çevresi ile takılıyor hep. Zararlı alışkanlıklara bulaşıyor, onun için tek önemli olan şey Eda'nın yanında olmak artık. Bu süreçte kafasının içi karman çorman, her şeyi anlamsız görüyor. Dergahtan birileri de onu görmeye geliyor. Niyetleri onu geri döndürmek ama o gittiği yoldan dönmemekte ısrar ediyor.

 Bir gün düğün salonunda çalışan arkadaşı bir düğünden gelini kaçırıp bunun evine getiriyor. Gelinin ailesi de sorunlu, yakalanırlarsa öldürüleceklerini biliyorlar. Karakterimiz, ismi hiç geçmiyor kitapta, bir çıkmazın içinde. Çalıştığı iş yüzünden kafası da bulanık. Yasal olmayan şekilde bir ilaç firmasında denek olarak çalışıyor ve çok para alıyor. Zamanla yan etkiler kendini gösteriyor. Yine de bir şey yok gibi yoluna devam ediyor. Eda'ya olan takıntısı hiç bitmiyor. Sonunda yolu yine dergaha düşüyor.

 Yazarı ilk kez okudum ve anlatımına bayıldım, cümlelerindeki güce, olayları ifade tarzına. Karakterin iç dünyası, o boşvermişliği çok iyi yansıtılmış. Kurgudan çok bu kısmı sevdim. Karakter aslında her şeyin, hatalarının farkında ama kendini bataklıktan çıkarmak için de hiç çabalamıyor. İç dünyası çok karışık, halüsinasyonlar da peşini bırakmıyor. Sonuna kadar merakla okudum ama bir şeyler eksik kalmış hissi de oluştu bende.

Karakterin Eda'ya olan aşkını anlamlandırmak zor. Aşık olduğu için yoldan çıkmadı da tam tersi gibi geldi bana. Zaten kafasına yatmayan şeyler vardı ve aşka hayattan kaçış bahanesi olarak yapışmış gibiydi. Savruldukça özgürleştiğini hissetti ama gerçekte öyle miydi? Kitap bitti ama yine de tam yanıt bulamadım buna. Sanki kendisi de ne istediğini bilmiyordu.

 Altını çizdiğim o kadar yer var ki hepsini yazamam. Birkaç tanesini seçeyim. 


 Mucize değil de buna lanet diyebiliriz; kötülüğün kalp çarpıntısını bile fark edebildiğin halde ortaya çıkmasına engel olamamak, mucize değil olsa olsa lanettir.

 Kapının önünde karşı karşıya duran dört kişiden birinin konuşması gerekiyordu ve fakat ilk konuşan kadim bir lanetin pençesine düşecekmiş gibi karşılıklı susuluyordu.

 Dudaklarımdan aptalca şeyler dökülecek diye ödüm kopuyordu. Her bir kelimenin sırtını okşayarak, sakinleşmesini sağlayarak, öfkesini yatıştırarak yolladım.

 Üzerimdeki deriyi soyar gibi, benliğimle iç içe geçmiş, varlığımın temelinde duran ve ayakta kalmama destek olan bütün istinat duvarlarını ellerimle yıkmaya başlamıştım. 

 Yan yana iki koltukta o kendi miracına yükselirken ben kendi cehennemimin dipsizliğine yuvarlanıyordum; koltuklarımızda otururken omuzlarımız birbirine değiyordu ama varoluşlarımız arasında ölçülmesi imkânsız mesafeler oluşuyordu.


34 yorum:

  1. Çok güzel anlatmışsın her şeyi, eline sağlık canım ve benim de aklıma takıldı neden sevmiş kızı? Hayattan bir kaçış aracı olarak görmüş olabilir dediğin çok mantıklı, ilginç bir kitapmış. İçeriğini daha farklı bekliyordum ben. Nedense eski zamanlarda sandım ya. Bir şaşırmadım değil. 😁

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım beğenmene sevindim. 😀 Kitapta en anlamadığım şey de oydu Eda'ya aşık olması için bir sebep yoktu. İlk görüşte aşk gibi oldu ama yine de insan sonra mantıken düşünmeye çalışır ona göre kendine yön verir. Burada karakter zerre düşünmüyor, aşık olmuş olması yetti ona, sanki kime olduğunun önemi yoktu.
      Belki kapak yüzünden eski zamanlardan bir hikaye gibi geliyor. :))

      Sil
  2. Sürükleyici bir kitaba benziyor. Dizisini izlemedim, kitabı görmüştüm ama okumayı düşünmüyordum. Şimdi meraklandım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence bir şans tanımalısın, değişik güzel bir kitap. :) İsmi biraz yanıltıcı bence, düğün salonuyla ilgili pek bir şey yok, sadece arkadaşı bir gelini kaçırıyor o kadar. Daha çarpıcı bir isim ve kapak olabilirmiş. :)

      Sil
  3. Severek okuduğum bir kitaptı ayrıca yazarın 2 kitabını daha okudum diğerlerini de alıp okumayı düşünüyorum.
    Benim de altını çizdiklerim şurada;
    https://yuregiminiklimi.blogspot.com/2023/02/okuduklarim-202315-sanzelize-dugun.html
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de yazarın başka kitaplarını almayı düşünüyorum. Çok iyiydi. Sevgiler. Bakıyorum linke. :)

      Sil
  4. Konusu güzelmiş. İlk fırsatta kütüphaneden almalıyım :)

    YanıtlaSil
  5. İyi kurgulanmış karakterler kitabı okutuyor. Değişik bir konusu varmış.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kesinlikle, karakterin düşünce yapısı, iç dünyası farklıydı, ilgiyle okudum. :)

      Sil
  6. Alıntılar ne kadar güzel. Ne güzel yazmış yazar. Konusu da ilginç. Aklıma Ömer dizisi geldi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok iyi değil mi? Yazardan birkaç kitap daha almayı düşünüyorum, fırsat olursa. :) Ömer sizisini fazla izleyemedim ama güzeldi o da. :)

      Sil
  7. Gerçekten tam dizi tadında bir kitapmış:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet öyle ama okumak daha farklı, dizide karakterin iç dünyası bu kadar anlaşılmıyordu. :)

      Sil
  8. Konu çeşitliliği bakımından bayağı zengin bir kitaba benziyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet biraz öyle ama daha çok karakterin ruh halini okuyoruz. Tabii sıkıcı şekilde yazılmadığı için okutuyor kendini. :)

      Sil
  9. Dizisini bilmiyorum ama kitap bir hayli ilginç geldi. Anladığım kadarıyla bence yazar konuları güzel harmanlayıp kurgulamış. Okuyup bizimle paylaştığınız için teşekkür ediyorum Duygu Hanım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bir bölüm izlemiştim sadece ama kitabı daha ilgi çekici buldum. :) Daha net anlaşılıyor karakter. Yorumunuz için ben teşekkür ederim Nazlı Hanım. :)

      Sil
  10. Aa gerçekten uzun zamandır ilgimi çeken ilk Türk kitabı oldu. Ekledim okunacaklar listeme, çok sağ ol. Okuduktan sonra dizisine de bakarım mutlaka :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım beğenirsin, rica ederim. :) Son zamanlarda anlatımı beni böyle çeken yerli yazar okumamıştım ben de. Başka kitaplarını da merak ettim, ilk fırsatta almaya çalışacağım. :))

      Sil
  11. İlginç bir konu. Diziyi bilmiyorum ama kitabı okumak isterim 🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana da çok ilginç geldi, kitabı tavsiye ederim. 😊

      Sil
  12. Belli bir fikir vardı aklımda, senden ilk duyduğumda, beklentimi karşılamis gibi duruyor. genelde izlemeyi tercih ederim ama memleket dizileri malum, her sayfayı bir bölüm yaparlar şimdi. Okumak lazım. Elime geçerse okumak isterim. (Bu cimri sadece okuyup çok sevdiği kitapları satın alıyor 😂)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dizi tabii'de yayınlanıyor, o yüzden uzun sürmez sanırım. :) Kitabı daha çok seveceksindir bence, yine de alıp almamak sana kalmış. :)

      Sil
  13. dizisinin de adı aynı mı :) bi bakıyim de kitabını tercih edeyim önce ama :)

    YanıtlaSil
  14. Dizisi olduğunu kaçırmışım, sayende öğrendim. :)
    Merak ettiklerim arasındaydı zaten, yorumundan sonra kesin okurum ben de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabı muhakkak tavsiye ederim, belki dizisi çok sarmaz da. :) Devamını izler miyim bilmiyorum. :)

      Sil
  15. Haklısın, bence burada aşk bahaneydi, yoksa bir başkası için insan niye kökten değişsin.
    Kitap karakterin ağzından yazıldığı için karışıklık olmuyor hiç.

    YanıtlaSil
  16. Tarık Tufan hep merak ettiğim yazarlardan biridir. Lakin genelde çok merak ettiklerime elim gitmez. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önceden pek bilmiyordum, bu kitapla tanımış oldum ama başka kitaplarını da okumak isterim. :)

      Sil
  17. 6- 7 yıl önce okumuştum ilk 30-40 sayfası iyiydi ama sonrası bana hiç uymadı, hele şeyhler, tekkeler vs. bölümleri sinirimi zıplattı. Yazar sürükleyici yazıyor ama ben tek kitapla noktayı koymuş bulundum. Elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendi fikriniz bir şey diyemem, bence gayet güzeldi. :) Benim sinirimi zıplatan ise karakterin bile isteye yanlış yola sapmasıydı.

      Sil
  18. Ben konusunu çok sevmiştim. :)

    YanıtlaSil

Rüya Günlükleri 4 (Hikaye)

 Merhabalar, seriye biraz ara vermiştim, devam edeyim dedim. İyi okumalar dilerim. 😊 (Selin, öğrenci, 14 yaşında)   Ormanda yürüyorum, hava...