15 Temmuz 2022 Cuma

Geç Kalan (Kitap)

 


 Merhabalar, bu aralar pek aktif olamasam da blogları takip etmeye çalışıyorum. İçimden pek bir şey yapmak gelmiyor. İnce bir kitap olduğu için Geç Kalan'ı okuyup aradan çıkardım.

 Kitap, çevresi ve ailesinden sıkılan yaşlı bir adamın huzurevine düşmek için bunamış numarası yapmasını anlatıyor. Karakterin değindiği, eleştirdiği bazı noktalarda haklılık payı vardı ama mizah kısmını pek sevemedim ben, yani bana hitap eden mizah türü bu değil. Desire sürekli başkalarından şikayetçi ama kendisinin de pek mükemmel olduğunu söyleyemeyiz. Karakterleri sevemedim, o yüzden zaman zaman sıkıldım okurken. Bir şeylerden bunalmış insanların bulundukları ortamı terk etmek için çeşitli yollara başvurabileceği, iç dünyaları ise güzel aktarılmış. Altını çizdiğim bazı kısımları paylaşayım:

"Yaşıtlarımın yalnızlığı oyuna getirmek için ne Facebookları ne de bilgisayarla yapabilecekleri başka sosyal bilmem neleri var, hayır, bizler birbirimizle gerçek hayatta cenazelerde korkutucu bir sıklıkla karşılaşıyoruz ve bu sayede dış dünyada giderek seyrekleşen ilişkilerimizi sürdürüyoruz." 

"Bir isim arıyor ve boş yere bir çekmeceyi karıştırıyorsan henüz bir sorun yok demektir. Özünde bütün isimleri ve verileri kaydettiğin o çekmeceye sahipsin hâlâ. Alzheimer veya bunaklıkta dolabın kendisi kayıptır."


52 yorum:

  1. Kitabı bilmiyordum, yeni gördüm. Konusu ilginç görünüyor ama sen sıkılmışsın okurken, ben de bilemedim şimdi:)
    Bazen insanın içinden hiçbir şey yapmak gelmiyor, hepimizin öyle bir dönemi oluyor. Bu hafta ben de böyleyi, gerçi ben başka bir şeye üzüldüm ondan böyleyim. Umarım can sıkıcı bir şey yoktur senin için :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben daha farklı bekliyordum sanırım o yüzden pek ilgimi çekmedi ama başkaları sevebilir. :)
      Gerilmemin nedeni sınavla ilgili. Bazı insanlar sınava hazırlanmamı boşa geçmiş vakit olarak görüyor, sanki işten kaytarmak için sınavı bahane ediyorum. İş verdiler de ben mi girmedim. Boş boş konuşuyor millet işte, ne desen boş. Sınava yakın sinirim zıpladı yine, ne güzel baş ağrım falan geçtiydi, tekrar başladı. Senin sıkıntın da geçer İnşallah, her şey gönlünce olsun. :))

      Sil
    2. Sen insanlara bakma, her şeyi konuşmayı kendilerine vazife edinmişler, boş boş konuşup çok biliyormuş gibi davranıyorlar, bir şey bildikleri de yok. İçinden ne geliyorsa onu yap. İnsanın siniri bozuluyor onda haklısın ama elinden geldiğince duymamaya çalış. Senin hayatın kim ne derse desin, ne düşünürse düşünsün bırak:) Çok aşırı ağrın varsa ilaç iç mutlaka, mahveder seni, güzel şeyler aklına getirmeye çalış:)))))

      Sil
    3. Doğru diyorsun, takmamak lazım. Elimden geldiğince öyle yapmaya çalışıyorum da biraz unutana kadar sinirim hep devam ediyor böyle. Teşekkür ederim ilgin için. :)) Çok ağrı yok ama derse ilgimi azaltabiliyor, idare ediyorum, olumlama videoları dinlemeye çalışıyorum. :))

      Sil
  2. Farklı bir kitap ilk defa gördüm bende daha önce denk gelmemiştim. Ama eğer denk gelirsem bir ara bakınırım. :) Şimdi hem sizin hem de diğerlerinin yorumlarına baktım da pek beğenen olmamış ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de tesadüfen denk gelmiştim. Yazarın üslubu daha farklı sanıyordum. Seveni de vardır ama absürt mizah pek bana göre değil. Yorumunuz için teşekkür ederim. :)

      Sil
  3. Bu kitabın tam bir dede tavrıyla yazıldığını düşünüyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karakterin tonton, esprili bir dede olacağını düşünmüştüm ama karısı hakkında düşündükleri falan sinir etti beni. :)

      Sil
  4. Hmm... Genelde tam tersi olurdu, yani huzur evine atılmaya çalışan ya da atılmış bir yaşlının hikayesi vs. Bu yüzden oldukça ilginç geldi konusu bakımdan. Mizahını, karakterlerini ben sever miyim bilmem ama bir şans verebilirim sanırım kitaba. Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, genelde dramatik konu olarak ele alınır burada tam tersi. :) İnsanlardan uzaklaşmak için başka yol bulunamaz mıydı onu düşündüm biraz. Karakterin numara yapmak için katlanmak zorunda olduğu şeyler bence daha ağırdı. Yine de şans verebilirsin tabi. :)

      Sil
  5. Konusuna bayıldım ama hem senin hem de buradaki son yorumun etkisiyle hevesim çabuk geçti :)) Yine de ince bir kitapmış, bakılabilir bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki beğenirsin. Güzel detaylar var ama mizah niyetine yazılıp bana hiç de komik gelmeyen kısımlar da vardı. :)

      Sil
  6. Sadece yabancıların değil bizimkilerinki de uymuyor gerçi bazen. :)
    Güzel kısımlar da vardı kitapta.

    YanıtlaSil
  7. Neden numara yapmak istemiş anlamadım direkt huzurevinde yaşamak istiyorum deseymiş ya. Kitabı hiç görmemişim ama yazdıklarınızdan bana da pek hitap etmeyecek gibi geldi. Başka kitaplara diyelim:) Yaz ayları bana da sıkıntılı geliyor takılmayalım. Elinize sağlık, sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Galiba ailesi kendisini rahat bırakmaz diye düşündü. Bence de garip, başka yol bulabilirdi. Bir de anlamadığım hasta olunca ya da unutkan, sanki huzurevine yollanmak gerekiyor gibi bir algı var kitapta. Onların kültürü öyle demek, aralarında bizdeki gibi bağ olduğunu düşünmüyorum. Sevgiler. :)

      Sil
  8. Evet, kesinlikle öyle. Mizahla edepsizliği karıştırıyorlar. Senin paylaşımların güzel gerçekten. :)

    YanıtlaSil
  9. Dediğin gibi Duygu’cum karakterleri sevmeyince kitabın içine giremiyor insan, eline sağlık, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karakterleri sevmek, benimsemek önemli gerçekten Erencim. Sevgiler. :)

      Sil
  10. Huzur evine yatmak için numara yapmak mı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bayağı garip. Kimse oraya gitmek istemez normalde. Dahası karakter huzurevinde bile yakalanmamak için numarasını sürdürüyor, altını bilerek ıslatıyor falan. Ömür öyle mi geçer, inandırıcı bir kurgu değil bence. :)

      Sil
  11. Ben de kapağını çok beğenerek almıştım ama hem yazarın üslubu hem kitabın içeriği beklediğim gibi değildi. Ortalama bir kitap diyebilirim. :)
    Karakterin gözünden olayları görmek dedin de şimdi okuduğum kitap tam öyle. Beni Asla Bırakma'yı sevdim, gözlemci karakterlerin bakışından hikayeyi okumak güzel oluyor.

    YanıtlaSil
  12. Kütüphaneden alınca yarım kalabiliyor Geçmişte benim de çok olmuştur. :) Uyarlamasına bakar mıyım bilmiyorum, bazen kitaptaki şeyleri saptırabiliyorlar.

    YanıtlaSil
  13. Aslında konu itibariyle çok ilginç bir kitapmış. Ya yazar gerçekten kurguyu ve anlatımı yapamadı (ya da dediğin gibi bize hitap etmedi) ya da çeviri pek başarılı değil. Sana bir çırpıda okuyacağın harika bir kitap öneriyorum. Yazarı ne de olsa tiyatro kökenli biri Turgut Özakman' ın ROMANTİKA isimli kitabı. Sevgiler, :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın, pek çok şey etkileyebiliyor. :) Yazarı hiç okumadım, aklımda bulunsun, teşekkürler. Sevgiler. :)

      Sil
  14. İyi yazılsaymış espirili olabilecek bir kitap. Tanıtım için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mizahta argo ve edepsizce ifadelerden hiç hoşlanmıyorum. O yüzden kitap bana hitap etmedi. Ben teşekkür ederim. :)

      Sil
  15. hımm konu hoş gibi ama okunmaz demekki peki, canın bir şey istemesin zaten ders çalışmak dışında :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ders de istemiyor ki, sınav geçseydi bi. :)

      Sil
  16. Belki kimseye yük olmak istememiştir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yük değildi, asıl ailesini kendine yük olarak görüyordu.

      Sil
  17. Yaz ve sıcak olmasından mıdır bilmiyorum ama bende her şeye karşı heves yoksunuyum:) Blog okumak, yazmak bu dönemlerde biraz zorlaşıyor benim için.. Kitap duymadığım ve okumadıklarımdan, teşekkürler tanıtım için:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim sıcaktan değil de sınavdan. Sürekli, evde oturup çalışmak zorunda olmaktan sıkıldım. Yaş da geçiyor.
      Rica ederim. :)

      Sil
  18. Hava sıcak, gündem tatsız. Çarşı pazara çıksan fiyatlar fena. Genelde insanlarda bir bıkkınlık var sanki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim bıkkınlığım sınavlardan, küçüklükten itibaren yarış atı gibi sınavlar için koşmaktan, iş hayatı da farklı değil, şehir hayatı sadece hız ve sonuç odaklı, genel olarak hepsinden bıktım.

      Sil
    2. Kolay gelsin sınavlarında....

      Sil
  19. Hımm kitabı da ilk kez yazarı da ilk kez gördüm desem. :)

    YanıtlaSil
  20. Aslında konusu bayağı ilginçmiş ama karakterleri sevemeyince bir kıymeti kalmıyor. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karakteri sevemezsem kitabı da pek sevemiyorum. :)

      Sil
  21. Merhabalar.
    Bu aralar pek bir şeyler paylaşmama konusundaki isteksizliğinizde çok haklısınız. Kim de bir şeyler paylaşma heyecanı kaldı ki? Hiç kimsede. Bir şeyler paylaşmaya devam eden blogcularımız da sayfalarını aktif tutmanın gerekliliğinden dolayı yazmaya devam ettiklerini düşünüyorum.
    Tüm dünya ülkeleri bu kötü gidişattan etkileniyor ve bunu anlayışla karşılıyorum. Ancak ülkemizde durumlar çok daha vahim bir hale gelmiştir. Bunun sebeplerinden burada bahsetmeye gerek yoktur.
    Kitabınıza gelince. Konusu bana da ilginç geldi ama, kitabın bazı detaylarından bahsederek eleştirme ihtiyacı hissetmişsiniz. Bu durum sizin iyi bir seçici okuyucu olduğunuzu gösteriyor. Kitap okumaya zaman bulmanız da çok güzel. Bırakın beni kitap okumaya, bilgisayarımın bile başına geçmeye vaktim olmuyor. Ben şu anda memleketimdeki bahçeli müstakil baba evinde eşimle birlikte toprakla, bitkilerle ve çeşitli düzenlemelerle uğraşıyoruz. Eşim biraz rahatsız ama, çok şükür yine de iyi sayılırız.
    Bu güzel keyifli kitap paylaşımı için teşekkür ederim. Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,
      Bir şeyler yapma konusunda isteksizliğim daha çok sınavla ilgili. Yıllardır sınav hazırlığı ile uğraşmaktan bıktım. Hayat, vakit boşa geçiyor gibi hissediyorum. Sınav geçse rahatlayacağım.
      Kitaplarda seçiciyim. Sevmediğim bazı detaylar var mesela, ister dünyanın en iyi yazarı olsun o sevmediğim detaylara yer vermişse beğenmem kitabı da. Bayağı yoğunsunuz siz, kolaylıklar dilerim, eşinize çok geçmiş olsun. Yorumunuz için teşekkür ederim. Selam ve saygılarımla.

      Sil
  22. Alıntılar güzelmiş. Kitabın konusu da çok hoşuma gitti. Normalde yaşlılar çevresindeki insanlara çok düşkün olur, burada farklı tarzda bir insanı anlatması hoşuma gitti. Ben de senin gibi kitabın başkarakterini sevmiyorsam o kitabı da tam olarak sevemiyorum. Karakter kötü ya da itici olsa bile sevilecek, en azından sempati duyulabilecek şekilde yazılmalı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, farklı açıdan yaklaşılmış, ilginçti o yüzden. :) Güzel kısımlar da vardı ama argo falan sevmediğim için bazı yerler battı bana. Yorumun için teşekkür ederim. :)

      Sil
  23. Bu kitabı birkaç yerde gördüm. Şimdi daha çok merak ettim.

    YanıtlaSil
  24. Son cümleyi ve kapak resmini sevdim :)

    YanıtlaSil
  25. Geç Kalan kitabındaki alıntılar ne acı. Yaş yolun yarısını geçince çekmece günleri gelmiş oluyor (belki de demir eksikliğinden hafıza zayıflığım bilmiyorum). Alıntıların ifade dili hoşuma gitti. Ama işlenen konu ağır göründü gözüme. Yine de kitaptan öğrenilecek tecrübeler okuyana yararlı olabilir gibi geldi.
    Çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hafıza zayıflığı şimdi gençlerde de var bence, her şeyi hızlı yaşamak zorunda olduğumuz için bence beyin artık bazı şeyleri çöp olarak görüp atıyor olabilir. Her an her saniye bir şeylere maruz kalıyoruz teknoloji yüzünden.
      Konu ağır gibi ama yazarın üslubu basitleştirmiş bunu, o yüzden etkilemedi beni. Ben teşekkür ederim. :)

      Sil
  26. Kapak tasarımını sevdim ama konu pek bana göre değil gibi. Okurken sıkılacağımı düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne zamandır yoktun, hoşgeldin. :) Okurken sıkıldım ben de.

      Sil

Rüya Günlükleri 4 (Hikaye)

 Merhabalar, seriye biraz ara vermiştim, devam edeyim dedim. İyi okumalar dilerim. 😊 (Selin, öğrenci, 14 yaşında)   Ormanda yürüyorum, hava...