3 Mayıs 2023 Çarşamba

Son Gemi (Kitap)

 


 

 Kitap SonGemi Dergisi'nin 2016 yılındaki sayılarında yayınlanan ve en çok okuma sayılarına ulaşan öykülerden oluşmaktaymış. İçinde çok sayıda öykü var.

 Genel olarak öykülerde dram, hayal kırıklığı, öfke, aşk gibi konular ele alınmış. İçlerinden birkaçını beğendim, etkileyici buldum. Üslup olarak da güzel yazılmışlar, hem düşündürüyor hem yer yer gülümsetiyor. Bunun yanında bana çok sıradan gelen öyküler de vardı.

 Öyküler hayatın içinden ve dikkat çekici. Kitabı sevdim fakat takıldığım bir nokta hayal gücü noksanlığı hissetmemdi. Ben öykülerde artık daha şaşırtıcı, çarpıcı kurgular görmek istiyorum. Fantastik olmasa bile olur ama yoğun hayal gücü barındıran ve içimde heyecan uyandıracak öykülere denk gelemiyorum. Nedense dram, acı, mesaj verme kaygısı vs.den besleniyor hep hikayelerimiz. Hayallerin ötesine uzanmak kıymetsiz görüldüğünden mi acaba? Sadece bu kitapla ilgili konuşmuyorum, genelde gördüğüm bu. Ayakların hep yere basması bekleniyor sanki, bu gerçeklik takıntısı ne? Bize çok tanıdık gelen karakter ve durumların evirilip çevirilip önümüze konduğunu hissediyorum. Gece gece çok konuştum, bu kitap sanırım içimdekileri dökmeme vesile oldu. :)) Kitaptan birkaç alıntı ile veda edeyim. 

 "Yaşlı binalar sanatoryumu" diye lakap takmıştım ben kendimce bu sokağa. Barındırdığı hayatların çoğu, gri zemin üzerinde, siyah birer mürekkep lekesinden ibaretti ama buna rağmen, yere düşen gölgeleri dahi rengarenk olan insanlarla doluydu burası.

  Bu şehirden gittikten sonra bir daha, ne rüyalarımı dinleyecek sabrı gösteren bir ırmak, ne de iki yakamı birleştirecek köprülerim oldu, bir yarım öbür yarıma mezar olma telaşıyla, içimde çimlenen ayrık sevinci orada boy atıp, orada budandı.


Not: Kuşumuz Aliş bugün çok hasta, dualarınızı beklerim. :( 


16 yorum:

  1. Mesaj verme kaygısını çokça hissettiren metinler irrite edebiliyor. Sevgi, aşk, özlem, kin, intikam, vb. bilenmedik, yazılmadık duygu kalmadı. Esas hüner bu bilindik duyguları bilinmedik, alışılmadık bir üslup ve kurguyla okuyucuya aktarabilmektir. Minik kuşa acil şifalar dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu hislerden ziyade kurgu ve işleniş hep aynı geliyor. Farklı bir şey göremiyorum. Üslup güzelse bile konuya bakınca zaten hep bildiğimiz, duyduğumuz hayatlar olunca bir yerden sonra sıkıcı geliyor. Hayal gücü halbuki çok farklı, yeni şeyler yazdırabilir insana. Fakat çoğu yayınevi fantastik ya da hayal ürünü şeyleri ciddiye almıyor. Teşekkür ederim Sibelcim. :)🌺💓

      Sil
  2. Ne güzel yorumlamışsın. 🌼 Edebiyat hayal gücü olmadan edebiyat olmaz. O öyküleri okumak istemezdim. Ama senin yorumlarını okumak zevkli tabii. Minik Aliş iyileşir bir an önce inşallah 💙

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Mervecim, dediğim gibi güzel öyküler de vardı ama ben farklı bir enerji, bakış açısı arıyorum. Okuyunca heyecanı hissetmeliyim. :)) Aliş kurtulacak mı bilmiyorum, bakalım, amin. 🌺🌸

      Sil
  3. Aliş'e geçmiş olsun, dualarım onun için.

    YanıtlaSil
  4. geçmiş olsun ona. öyküler severim olabiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol deep, yarına çıkar mı bilmiyorum. Kursa da gitmedim bugün, canım sıkkın olunca. :(

      Sil
  5. Kuşunuz Aliş'e geçmiş olsun Duygu Hanım. Umarım tez zamanda iyi olur.
    Kitap yorumunuza ve paylaşımınıza teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için ben teşekkür ederim. :)
      Aliş öldü maalesef, iki gün dayanabildi. :(

      Sil
    2. Çok üzgünüm Duygu Hanım. Arkadaş canlısı hayvan dostlarımızın kaybının ne kadar zor olduğunu çok iyi anlayabiliyorum. Sabır diliyorum size.

      Sil
    3. Teşekkür ederim Nazlı Hanım, zor oluyor gerçekten.

      Sil
  6. Sıradan yani... Ama alıntıyı sevdim: Yaşlı binalar sanatoryumu. Yaratıcı bir tanım :)
    Son Gemi yorumu için çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazı öyküler çok güzeldi de hepsi günlük hayattan kesitler içeriyor. Öykü seçkilerinin tür ve konu yönünden daha geniş bir yelpazede olmasını tercih ederim. Ben teşekkür ederim. :))

      Sil
  7. Son Gemi kitabını hiç duymamıştım. Öykü kitaplarını severim:) Kuş için çok üzüldüm, ne diyeceğimi bilemiyorum:((( Hayvanlara hiç dayanamıyorum:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilinen bir kitap değil, ben de tesadüfen denk gelmiştim, ucuz olunca almıştım. :)
      Üzüldük biz de, hiç sorma. Son saatlerinde çok rahatsızdı, normalde korktuğu için bize yaklaşmazdı Aliş ama o gün hep elimde durdu, elimde öldü. :( Ev ıssız oldu resmen, başka kuş da almak istemiyorum, çok hassaslar bir şey olunca üzülüyor insan.

      Sil

Rüya Günlükleri 4 (Hikaye)

 Merhabalar, seriye biraz ara vermiştim, devam edeyim dedim. İyi okumalar dilerim. 😊 (Selin, öğrenci, 14 yaşında)   Ormanda yürüyorum, hava...