4 Eylül 2022 Pazar

BCP Ağustos- Masallar(Kitap)



 "Ama yetişkinlerin çok azı, bir zamanlar kendilerinin de çocuk olduğunu ve bir çocuğun nasıl yaşadığını, nasıl çalıştığını, nasıl oynadığını ve neyi sevip sevmediğini anımsar."


 Bu ayki yazım gecikti, okuma konusunda pek hızlı değilim bu aralar. Ağustos ayının teması Latin Amerika ya da seçkin yazarlar ve yönetmenler. Ben Nobel edebiyat ödüllü Hermann Hesse'nin Masallar adlı kitabını seçtim. 

 Kitap çok sayıda masaldan oluşuyor. Yazarın anlatımını ve çeviriyi beğendim. Birbirinden ilginç masallar insanı farklı dünyalara sürüklüyor adeta. Bazıları çok akıcı ve bir çırpıda okunurken bazıları fazla durağan geldi bana. İçlerinde pek sevemediğim birkaç masal olsa da çoğunu sevdim ve okuduğuma memnun oldum. Betimlemeler ve karakter tahlilleri çok iyiydi. Yeşil kapağı da kitabın doğanın bir parçası olduğunu düşündürdü hep bana. :)

 Buradaki masallar daha çok büyüklere hitap ediyor ve alışılmışın aksine pek de mutlu sonla bitmiyor. Okurken bazı karakterlerle ben de sürüklenip gittim. Yeri geldi çirkin cüceyle birlikte çaresizliği ve öfkeyi hissettim, yeri geldi Augustus'u tutup kendine gelmesi için silkelemek istedim. Başka bir gezegenin kralına barış için çözüm önermeye çalışan gençle birlikte içime hüzün düştü. Ozan Han Fook ile seslerin izinde kaybolup gittim. Iris'in Anselm'e verdiği naif görev gözlerimde bir ışıltının belirmesine sebep oldu. 

 Masallar her ne kadar hayali olsa da gerçekçi yanları da vardı, güzel mesajlar içeriyordu. Uzun zaman önce yazılmasına rağmen güncelliğini koruyor, zamanımızın pek çok sorununa değinmiş yazar. Masallara farklı bir bakış getiren, insanı düşler aleminde yolculuğa çıkaran bu kitabı herkese tavsiye ederim. :)


39 yorum:

  1. Herman Hesse en sevdiğim yazarlardan. Sidarttha en sevdiğim. Okumadıysanız, mutlaka okuyun. Bu kitabını okumamışım. Kaleminize sağlık. Sevgiler…

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kitap da aklımda, fırsat olursa alırım. Teşekkürler yorumunuz için. :)

      Sil
  2. Masalları okumak için illaki çocuk olmaya gerek yok, Grimm masalları mesela büyükler için, orjinal halleri asla bir çocuğa okunmaz. Masallar daima ilgimi çekmiştir. İlgi çekici bir yazıydı, kalemine sağlık Mavi-chan. :3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eski popüler masalların orijinallerini pek sevmiyorum, çok itici olanlar var içlerinde. Bu kitap daha çok ders verici nitelikte, insanların hatalarını gösteriyor. O yüzden okumaya değer. Yorumun için teşekkürler canım. :)) <3

      Sil
  3. Merhabalar.
    Biz yetişkinler, kendimizinde bir zamanlar çocuk olduğunu unutur ve çocuklarımızdan büyükler gibi davranış sergilemelerini bekleriz. Bu çok doğru bir tespit.
    Masalları ben de çok severim. Tabi içerisinde sizin de okuduğunuz kitap gibi gerçeğe uygun ve günümüze hitap eden konular olunca okumanın zevki ve heyecanı bir kat daha artıyordur. Önerdiğiniz kitabı okumak için takip edeceğim.
    Bu güzel ve faydalı kitap paylaşımınız için teşekkür eder, size sağlıklı, huzurlu ve mutlu günler dilerim.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,
      Yorumunuz için teşekkür ederim. Büyüyünce çocuklarla bağı kopuyor çoğu insanın, onları anlamaktan uzaklaşıyor. Kitapta hayal ürünü olan kısımlar da var, gerçekçi olan da ama genel olarak insanın kusurlarına, bencilliğine, doyumsuzluğuna ya da kendine farklı yol çizenlere değiniyor. Okursanız seversiniz umarım.:) Ben de huzurlu ve sağlıklı günler dilerim. Selam ve saygılarımla.

      Sil
  4. Hesse'den hep roman okudum ve yazarı çok seviyorum ama öykü okuyamadığım için bu bana uyar mı bilemedim. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyküler de güzel aslında, belki iyi derlenmiş öykü kitabına denk gelmediniz. Ben de genel olarak romanları daha çok severim ama onlar kadar öykü kitapları da var. Teşekkür ederim. :)

      Sil
  5. Yazarın kitaplarıyla henüz tanışmadım, öykü okumaya niyetlendiğimde bu öneri aklımda olacak , teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Ben de ilk kez okudum yazarı, umarım beğenirsin sen de. :)

      Sil
  6. Yazarın bu kitabını yakın zamanda okumayı düşünüyorum ben de.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel kitap, seversin diye düşünüyorum. :)

      Sil
  7. hesse en sevdiğim yazar :) sidarta da en sevdiğim roman :) ama bu da güzel ivit :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazar iyi de bayıldım da diyemem. :)) Bu aralar Salvatore seviyorum, Tolkien de en sevdiklerimden. :)

      Sil
    2. e tabiii biraz fantastik biraz gizem lazım diyosuun :)

      Sil
  8. Masalları oldum olası severim, alıp okuyacağım mutlaka :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman çok seversin diye düşünüyorum. :)

      Sil
  9. Sildim. :)
    Öyle gerçekten, çocuklara uygun değil çoğu masal. Bence çocuklar için yerli yazarlardan güzel yazanlar seçilmeli. :)

    YanıtlaSil
  10. Yazarın dilini sevdim ben de. Birkaç masalı diğerlerine nazaran daha çok sevdim. Birkaçını da biraz sıkılarak okudum ama genel olarak güzeldi. :) İleride yazarın başka kitaplarını alırım belki. Teşekkürler yorumun için. :)

    YanıtlaSil
  11. İlkay'da görüp not almıştım bu kitabı, bende okumak istiyorum. :)

    YanıtlaSil
  12. Ben çizmiştim, teşekkürler. Bleach animesindeki Ulquiorra karakteri. :))

    YanıtlaSil
  13. Güzel seçim, dikkatli olmak lazım.

    YanıtlaSil
  14. İlkay'da görmüştüm yazarın kitaplarını ama henüz alıp okumadım:))) Daha doğrusu almaya sıra gelmedi diyebilirim bu aralar:))) Merak ettim:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel ve okuması keyifli bir kitap. Tavsiye ederim. :))

      Sil
  15. Herman Hesse'i seviyorum, masallarına denk gelmemiştim hiç ama güzel olduğuna eminim, eline sağlık Duygu'cum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de yazarın diğer kitaplarını merak ediyorum Erencim. Teşekkürler yorumun için. :))

      Sil
  16. Son günlerde bağımlısı olduğum Ortamlarda Satılacak Bilgi podcastinde duyduğum şu söze bayıldım: "Masallar çocuklar uyusun, büyükler uyansın diye anlatılır". Sözün kime ait olduğunu hatırlamıyorum ama katılmamak elde değil bence.

    YanıtlaSil
  17. Haklısın güzel sözmüş. Masallar yaş aralığına göre farklı bakış açısı katıyor. Yorumun için teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  18. Yazardan sadece bir kitap okudum ve sevdim. Bu kitabı Sevgili İlkay'da görmüştüm. Sonra hatırlamıyorum, biri daha okudum, bloğunda yazdı. Şimdi sen de okumuşsun. Benim her yazıyla merakım artıyor. Okuma listeme ekledim, elime geçtiği anda okuyacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarı bilen çok kişi var, ben de ilk kez okudum, anlatımı çok güzel yazarın. Fırsat olursa bir iki kitabını daha alabilirim. :) Umarım seversin sen de.

      Sil
  19. mutlaka okumalıyım o zaman ^^ ulquiorra mı o senin çizimlerinden mi çok iyi olmuş ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım seversin. :) Evet Ulquiorra, yıllar önce çizmiştim animeyi izledikten sonra. Teşekkür ederim. :)

      Sil
  20. Bu hikayelerden ilham alıp sen de yazarsın belki bir tane :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bundan değil de Mushishi animesinden bayağı ilham aldım. Şimdilik tek öykü yazdım, romana dönüştürüyorum. Olmazsa öykü olarak bırakıp yanına yeni öyküler ekleyeceğim. :)

      Sil
  21. Yazarın bir kitabını okumuştum, yorumundan sonra Masallar'ı da okuyabilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de diğer kitaplarını merak ediyorum. Yazarın anlatımı çok güzel. :)

      Sil
  22. ellerine sağlık güzel seçim olmuş Hesse'nin birkaç kitabını okudum ama bunu okumamıştım. Bir göz atacağım. Teşekkürler tanıtım için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ben de fırsat olursa diğer kitaplarını okurum. :) Güzel yazıyor yazar.

      Sil

19 Dakika (Kitap)

   Kitap, çocukluğundan beri akran zorbalığına maruz kalan bir öğrencinin önceden tasarlayarak okul baskını yapması ve çok sayıda kişiyi öld...