19 Mart 2022 Cumartesi

Drizzt Efsanesi 3.Kitap-Göç(Kitap Tanıtım)


 "Gözlerimi yakıyor ve vücudumun her bölgesine acı veriyordu. Piwafwimi ve çizmelerimi parçalamış, zırhımdaki büyüyü yok etmiş ve de hep güvendiğim kılıçlarımı zayıflatmıştı. Yine de her gün, hiç şaşmaksızın, gün doğumunu beklemek için aynı yükseltiye, yargılanma yerine oturuyordum."


 Bir önceki kitapta Drizzt artık yer altında barınmak istemediği için yeryüzüne çıkma kararı almıştı. Uyum sağlaması gereken ilk şey ise gözlerinin güneş ışığına alışmasıydı. Bu süreci bir yargılanma olarak kabul edip yakıcı gün ışığına karşı koymaya çalıştı. Sonraki günlerde ise kötü şöhretli ırkı yüzünden kimsenin kendine güvenemeyeceğini anlamış oldu. İnsanlar ve diğer ırklar kara elflerden o kadar korkuyordu ki Drizzt'i gördükleri anda onu hiç dinlemeden ya kaçıyor ya da ona saldırıyorlardı. Her ne kadar ön yargılı olsalar da Drizzt onu pek suçlayamıyordu çünkü kendisi de zalim kara elflerden nefret ediyordu. Yine de pes etmemekte kararlıydı.

 Drizzt uzun süre "ev" olarak adlandırabileceği, kabul göreceği bir yer aradı. Bazı talihsiz durumlara dahil olması da yanlış anlaşılmasına neden oldu. Kitap boyunca hep bir yolculuk halindeydi, Montolio ile karşılaşması hayatının dönüm noktası oldu. Yaşlı, kör korucu Drizzt'i kabullenip ona pek çok şey öğretti. İkisinin arasında geçen diyalogları çok sevdim. Drizzt her ne kadar geçmişi yüzünden huzursuz olsa da Montolio doğru sorularla onu konuşturmuş, içini dökmesini sağlamıştır. İkisinin dostluğunu görmek güzeldi. Montolio'yu çok sevdim ben. Hem tüm hayvanlarla çok iyi anlaşan hem de sağduyulu, dikkatli ve anlayışlı biriydi.

 Bu kitapta Drizzt'in yeryüzüne uyum sağlama süreci iyi aktarılmış. Başta hayvanları bile tanımadığı için bir kokarcayla konuşmaya çalışmıştı. Kavga eden iki farklı türle karşılaştığında ise kimin iyi taraf olduğunu bilmediğinden yardım etme konusunda bocalaması gerçekçiydi. Sürekli bir arayış içinde olan karakterimizin finalde seçimlerinin sonucunu ve ulaştığı noktayı görüyoruz. Yine çok severek okuduğum bir kitaptı. Daha önceki bölümlerde bahsetmeyi unuttuğum bir şey de yazım hatalarının göze çok batması. İthaki'ye yakıştıramadım bunu, keşke daha özenilseymiş.


"Üzerimdeki şüpheler aylar boyunca kalır ama sonunda gerçekler görülür ve kabullenir; kişinin karakteri, renginin ve ırkının kötü ününün üstüne çıkardı."

"Dünyada suçluluktan başka, omuzlara daha fazla yük bindiren başka bir şey var mıdır? Ben bu yükü fazlasıyla hissettim, uzun yollar boyunca pek çok adımımda taşıdım."

"Kendi hayatta kalışım, yaşamda üstün bir amaç olduğu inancıyla mümkün oldu; ilkelerin kendilerine verilen ve kendilerinden elde edilen ödüller oluşuyla. O halde, geleceğe ümitsizlikle değil, bunun yerine hem düşüncemle hem de kararlılığımla, bu yüksek yere ulaşabileceğim umuduyla bakıyorum."

33 yorum:

  1. Bu tarz kitap konularını, yazılarını, kitabı satın alıp okumak yerine, sizin yazılarınızda görmek daha keyifli:) Mutlu hafta sonları:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okumanın yeri hep ayrı ama. :) Teşekkür ederim, size de mutlu hafta sonları. :)

      Sil
  2. basım hataları çıldırtıyor bazen :) ırkıyla olan problemleri devam edecek gibi ama :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle gerçekten, bir iki de değil hata.
      Önceden serinin birazını okumuştum ama çoğu şeyi unutmuşum. Devam edecektir problemleri büyük ihtimalle. :)

      Sil
  3. Orası doğru da bu karakterin yaşadığı farklı. Kendisinin sebep olmadığı şeyler yüzünden kendini suçlu görüyor. Yani suçu başkası işliyor, engelleyemediği için üzüntü duyuyor.

    YanıtlaSil
  4. Drizzt'in yeryüzüne çıkması cesur bir karar. Herkes tarafından korkulan biri olmak kolay olmasa gerek. Kör korucuyla tanışıp tamamen yalnız kalmamasına sevindim.
    Merak ettim hikayenin bir yerlerinde aşk olacak mı? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de cesur bir karar. Yanında hiç kimse yokken bilmediği diyarlara gidiyor. Korucuyla dostluğu çok güzeldi. Adam iyi gözlemci olunca ve hayvanların da yönlendirmesi ile Drizzt'in kötü biri olmadığını anladı. :)
      Bu seride pek romantizm yok. Başka karakterler arasında aşk olacak ve Drizzt de biraz kafa karışıklığı yaşayacak. Serinin tamamını okumadığım için gerisini bilmiyorum. :)

      Sil
  5. hımm evet, seviyon sen bu seriyi de, kitabın satırları filan nasıl, harfler küçük mü normal miii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet seviyorum bayağı. :)) Drizzt karakteri sayesinde, bir de yazarın anlatım dilini çok sevdim. :) Yazılar normal, güzel, rahatsız eden bir şey yok.

      Sil
  6. Montolio gibi kişileri sevmişimdir her zaman

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seride Drizzt'ten sonra en sevdiğim karakter oldu. Yol gösterici biri tam.

      Sil
  7. Bu seriyi çok merak ediyorum. Bu yıl en azından ilk kitabını okumak istiyorum. :) Kalemine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. :) Okuma fırsatı bulursun umarım. Sadece macera odaklı olmaması, ana karakterin ve çevresindekilerin iç dünyasına, düşüncelerine yoğunlaşılması nedeniyle sevdiğim bir seri. Bazı karakterler çok gerçekçi geliyor okurken, sanki bir yerlerde yaşıyor gibiler. :)

      Sil
  8. Yazım hataları özellikle sık tekrarlanıyorsa çok rahatsız edici oluyor cidden. İlgi çekici bir kitaba benziyor fakat okuyacağımı pek sanmıyorum. Teşekkürler tanıtım için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben sevdim, gerçekçi kitaplardan daha iyi işleniyor çoğu şey. Rica ederim. :)

      Sil
  9. Yazım hataları fazla olunca kitaptan soğutuyor. Çok güzel anlatmışsın, ilgi çekici görünüyor ama bilemedim:))) Emeğine sağlık:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birkaç yazım hatası var da ben sevdiğim kitabın daha kusursuz olmasını isterim. Yazar o kadar emek vermişken yayınevinin yeterince özenmemesi beni gıcık eden. Yoksa okunmayacak boyutta değil, fark etmeyenler bile olacaktır okurken. Yazım hataları kitabın içeriğine gölge düşürmez bence. :) Teşekkür ederim.

      Sil
  10. Yazım hataları fazlaysa almaya bile değmez.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılmıyorum buna kitabın ve yazarın suçu ne o zaman. :) Kitap benim için harika, birkaç yazım hatası yüzünden gözümde küçülmez. Zaten şimdi hangi kitaba baksak 3 5 yazım yanlışı çıkıyor muhakkak.

      Sil
  11. Yayınevlerinin -hele ki İthaki gibi büyük yayınevlerinin- şu devirde hala yazım hatalı baskı yapması inanılmaz. Bu özensizlikle bile açıklanacak bir şey değil ya, direkt okuyucuya saygısızlık.
    Kitabın konusu merak uyandırıcı gözüküyor, yorum için ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Artık büyük yayınevleri de özensiz çalışıyor. Eskiden kitap okuduğumda neredeyse hiç hata görmezdim. Şimdi bir umursamazlık var.
      Yorum için teşekkürler. :)

      Sil
  12. Bu hikaye giderek ilgi çekici oluyor, en sonunde bende mi alacağım acaba? :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki ilk kitapla başlarsın. :)) Seversen devam edersin. Mesela sadece ilk 2 kitap da okunabilir. Konu yarıda kalmış hissi vermiyor, bu ilk 3 kitap, yani üstüne eklenerek devam ediyor. :)

      Sil
  13. efsana bir kitap yazım hataları bana iyi geliyor arada birde olsa aykıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Genelde yazım hatalarını seven olmuyor, şaşırdım. :))

      Sil
  14. Çok güzel anlatmışsın Duygu eline sağlık, bu seriyi merak ettim, önceki kitap da iyiydi eline sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Eren, güzel bir seri gerçekten. :)

      Sil
  15. Çok güzel anlatmışsın, merak ettim kitabı🤭

    YanıtlaSil
  16. Akıcı, fantastik, macera dolu bir kitaba benziyor. Alıntılardaki mesajlar da çok güzel. Emeğine sağlık Duygucuğum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Sibelcim. Akıcı ve güzel bir kitap. :)

      Sil
  17. İlginç bir konuya benziyor. Seri ise baştan okumak lazım ben hep karmakarışık okuyorum 🙈

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel bir seri ama baştan başlamak lazım evet. :) Olayların sırası önemli. 😀

      Sil

Drizzt Efsanesi 13. Kitap (Kılıçlar Denizi)

   Drizzt Serisi'nin elimdeki son kitabını okudum. Bu bölümde yine bir yolculuğu okuyoruz. Drizzt ve diğerleri yakın dostları için bir k...