7 Şubat 2023 Salı

Deprem

 

 Herkese geçmiş olsun, kayıplar için Allah'tan rahmet diliyorum. Soğuk kış günlerinde ağır bir sınavdan geçiyoruz. Birlik olma vakti. Pek çok insan elinden geleni yapıyor. Markete gittiğimde de bebek bezi vb. alan insanlar gördüm, herkes elinden geleni yapmaya çalışıyor. Mahallemizdeki Kızılay'a gittim, yoğun şekilde çalışıyorlardı, görevli çok sayıda insanın da kan vermek için sırada olduğunu söylemişti birine, kan belli noktalarda alınıyor sanırım. Milletçe çabuk toparlanırız İnşallah.

 İstanbul'da yaşayan biri olarak artık deprem için daha hazırlıklı olmamız gerektiğini düşünüyorum. Eksikleri tamamlayıp çantaları hazırlayacağım. Acil durumda insanın aklına bir şey gelmiyor çünkü. 

31 yorum:

  1. Dün öğlen saatlerinde 2. deprem olmadan yaklaşık 5 dakika önce deprem çantası hazırlamayı düşünmüştüm.
    Fakat gerçekleştiremeden deprem başladı. Sonrasında evi terk etmek zorunda kaldık. Zaten insanlar Kayseride o depremden sonra evine giremedi.
    Lütfen hazırlıklı olun sizler.
    İstanbul gerçekten çok tehlikeli.
    Kayıplarımız için başımız sağ olsun.
    Allah yardımcımız olsun. 🙏🏻

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üst üste kötü oldu gerçekten, insanlar çok yıprandı. Hepinize geçmiş olsun. Bizler de hazırlık yapmalıyız, hep erteliyor insan malesef. Ne zaman ne olacağı belli olmuyor. :(
      Allah herkesin yardımcısı olsun.

      Sil
  2. Amin, İnşallah.
    Deprem anında ever yıkılmazsa bile hasar görme ihtimali var, o yüzden içeri girmemek gerekiyor. En azından kapının önüne çanta konup hemen alınıp çıkılabilir. Yoksa yıkım anında zor tabi. Ben de 99'da küçüktüm, eve girmeyin dediler diye dışarıda kalmıştık birkaç gün. O yüzden hazırlıklı olmak önemli.

    YanıtlaSil
  3. Ülkece hepimize büyük geçmiş olsun. Çok zor bir süreç. Kara kış şartlarında depremzedelere yardım edenlere, yardım götürenlere, yardım bekleyenlere Allah güç kuvvet versin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin Sibelcim, çok zor gerçekten. İnsanlar çok zor durumda. Yardım eden herkese de kuvvet versin Allah.

      Sil
  4. Ülke olarak başımız sağ olsun:(

    YanıtlaSil
  5. Bizde bir çanta hazırlayıp -giysi ağırlıklı- arabaya koyduk. Aslında her ihtimale karşı enkaz altında kalma ihtimaline karşı en azında su ve atıştırmalık olan ufak bir çantayı sürekli yanımızda bulundurmamız gerek. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi düşünmüşsünüz, ben de küçük bavul hazırlayacağım. Her önlemi almak lazım. :(

      Sil
  6. İstanbul için ben de korkuyorum ama...
    İzmir depreminden sonra ne değişti ki bundan sonra değişecek...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir şey değişmez ama kendi yapabileceklerimizi yapmalıyız.

      Sil
  7. Bende elimden geleni yaptım, yapabileceğim birşeyler çıktıkça da devam edeceğim yapmaya.... Allah yar ve yardımcımız olsun. Bugün bende bir çanta hazırlayıp evden arabaya koyacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin Allah herkese yardım etsin. :( Her şeye hazırlıklı olmalıyız, önlem alarak iyi yapmışsınız.

      Sil
  8. Çok büyük bir felaket. Fransızlar Hatay'da iken iki kattan daha yüksek binalar yapmamışlar ve burasının da riskli bir deprem bölgesi olduğunu söylemişler. Biz ne yaptık? Bu günler için bolca mezar yaptık. Geçmiş olsun. Allah yardımcıları olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok acı gerçekten. İnsan canına kıymet vermediğimizin göstergesi. :( Kural var da uyan yok. Her şey göstermelik. Amin Allah yardımcıları olsun.

      Sil
  9. Balık hafızalı bir milletiz. Yaşadığımız tüm felaketleri çabucak unutuyor, yine bildiğimizi okumaya devam ediyoruz. Bu kaçıncı? Neden hala gerekeni yapmıyoruz. Şu deprem felaketinden önce nelerle uğraşırken, milletçe şimdi ne ile meşgul olduğumuzun bir değerlendirmesini yaptğımız zaman kendimize acıyorum. Gerçekten acınacak bir haldeyiz.

    Fransızlar Hatay'da iken iki kattan fazla yüksekte bina yapmamışlar. Burası tehlike arz eden bir deprem kuşağı diye. Hatay bize geçeli yıllar oldu. Biz ne yaptık? Televizyon kanallarından izliyoruz işte neler yapıldığını. Üç milyon Lira para ödeyip, kendilerine mezar satın almışlar.

    Cenab-ı Allah, deprem bölgesindeki vatandaşlarımızın ve onlara yardım eden ekipleremizin yardımcısı olsun. Enkaz altında hala sağ olup da kurtarılmayı bekleyen yurttaşlarımız da inşAllah en kısa zamanda o göçük altından sağ salim kurtarılılrlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çabuk unutuluyor evet, kaç yıl geçti değişen bir şey yok. 17 Ağustos'ta Tavşancıl beldesindeki belediye başkanı usulsüz hiç bir şeye izin vermediği için evler sapasağlam kalmış. Hala ders alan yok.
      Deprem bölgesindeki herkese Allah'tan kolaylık dilerim. En kısa zamanda kurtulurlar İnşallah.

      Sil
  10. Öyle kabus gibi. Allah herkese yardım etsin. Çok zor bir süreç. :( Biz de elimizden geldiğince önlem almaya çalışıyoruz.

    YanıtlaSil
  11. Amin. Allah rahmet eylesin, hep dua ediyorum ölenler son nefesinde imanla gitmiştir, göçük altında bekleyenlere de sabır ve kuvvet versin Allah.

    YanıtlaSil
  12. Herkese çok geçmiş olsun, çok korkunç bir afet ve bir o kadar da ihmal var. İstanbul depremini ise hiç düşünemiyorum:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok kötü gerçekten. Uzaktakiler bile olumsuz etkilenirken o acıyı yaşayan insanları düşünemiyorum. :(

      Sil
  13. Depremin üzerinden günler geçtikçe tablonun vahameti daha net ortaya çıktı. Maalesef çok büyük bir imtihan oldu bu bizler için. Sonrası da zor olacak ama bu millet bunun da üstesinden gelecektir. Rabbim vefat edenlerin makamını âlî eylesin; kalanlara ise şifalar ve sabırlar versin yüce Yaradan...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin İnşallah. Ağır bir imtihan oldu evet, çok eksiğimiz de var. Ben de ölenlere rahmet, kalanlara sabır diliyorum.

      Sil
  14. Merhabalar.
    Bakın uzmanlar bu deprem vesilesiyle daha önce de sıkça dile getirdikleri İstanbul ya da Marmara depremi ile ilgili yapılması gereken işleri ve alınması gereken tedbirleri uzun uzun açıkladılar. Bu konuda çokça makaleler yazılmış, raporlar hazırlanmış. Sorumlular ne yapıyor? Onların ne yaptıkları ve neyin peşinde oldukları belli. Vatandaşı düşünen yok!

    Uzmanlar ne diyor? İstanbul depremi de fazla uzak değil, yakındır. İstanbul depremi olacak, ancak hangi gün, hangi saat olacağını bilemeyiz diyorlar. İstanbul depremine kimse hazır ve hazırlıklı değil. Bakın göreeceksiniz, İstanbul depremi ülkenin belini kırar ve Türkiye bir daha belini doğrultamaz.

    Kentsel dönüşüm ve zayıf binaların kuvvetlendirilmesi gibi enstrümanlarla vakit kaybetmeden işe başlanılması gerekir. Çok geç olmadan bir deprem daha yaşamayalım. Aksi halde, ağır bir depremin daha yükünü taşıyacak durumda değiliz. Piyasa hiç iyi değil. Piyasanın gidişatı çok kötü. Deprem felaketinde varını yoğunu kaybeden, kaybettiği bu varlığı belki borçlanarak elde etmiş vatandaşlarımızın durumu çok kötü. Allah yardımcıları olsun.
    Selam ve dularımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiçbir zaman ders almıyoruz malesef. İnsanlar daha kötü ne olabilir dedikçe felaketler üst üste geliyor. Milletçe önlem almalı ve kendimize çeki düzen vermeliyiz. Dediğiniz gibi hemen harekete geçilmeli kaybedecek vakit yok. Selam ve dualarımla.

      Sil
  15. herkes sıradaki depremi bekliyor ne yazık ki önlemleri vatandaştan önce alması gereken yerler var...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle ama dinleyen kim. Bunca yıl boşa geçti.

      Sil
  16. çok zor zamanlar, biz de üzülüyoruz tabii fakat ateş düştüğü yeri yakıyor, ne yazık ki bu sefer yangın neredeyse her yere sıçradı. Maalesef bizde ahlak anlayışı oturmamış vaziyette, etik bilmiyoruz, liyakate önem vermiyoruz, kural koyuyor ama uymuyoruz, cezasını yine biz çekiyoruz ama akıllanmıyoruz. Bunca can, sayılar anlamsız, her ölüm acı fakat bu ...:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşayanlar için çok zor tabi, herkes etkilendi. Dediğiniz gibi hiçbir şey oturmadı bizde, herkes kafasına göre hareket ediyor. İnşallah bir şeyler değişir artık. :(

      Sil
  17. bu olay çok ağır geldi hepimize yaaa.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle oldu gerçekten. Düşünmeden duramıyor insan, çoğu yer deprem riski altında.

      Sil

Rüya Günlükleri 4 (Hikaye)

 Merhabalar, seriye biraz ara vermiştim, devam edeyim dedim. İyi okumalar dilerim. 😊 (Selin, öğrenci, 14 yaşında)   Ormanda yürüyorum, hava...