30 Mart 2022 Çarşamba

Konya Gezmesi

Sonunda memlekete gelip bizimkilerle hasret giderdik. Eşim çalıştığı için uzun zamandır tek geliyordum şimdi fırsattan istifade edip birlikte geldik, bol bol geziyoruz. Başta hava bayağı soğuktu, iki üç gündür güneşli ve sıcak. Ramazanı da biraz burada geçireceğiz, şimdiden herkese hayırlı Ramazanlar dilerim. :)

İlk önce Mevlana taraflarına gittik. Bayağı kalabalıktı ve maske takan hiç yoktu neredeyse. Çarşı içi olduğu için burası genel olarak kalabalıktır.

Rahmet Ormanları daha çok piknik yapmak ve temiz hava almak için gidilebilecek bir yer. Mangal yakmak serbest olduğu için soğuk havaya rağmen çok kişi vardı. Biz de kuzenlerle semaver götürdük, bir şeyler yedik, dağ bayır gezdik. :) Oturma yerlerini çekmedim insanlar olduğu için.

Kelebekler Vadisi'ne gittik ama içeriye girmedik. 65 yaş üstü 5 TL, öğrenci 7.5 TL iken yetişkin 25 TL olmuş. Zaten daha önce birkaç kez gördüğümüz için gerek duymadık.

Sille'yi seviyorum bayağı. Eski evleri, tarihi görünüşü ve baraj gölü ile çok güzel bir yer. Kafeler var, oturup bir şeyler yiyebiliyorsunuz. Hediyelik eşya satan dükkanlar da var. Etraf kayalık alanlarla çevrili ve ıslah çalışmaları yapılıyordu bugün gittiğimizde. Sille'deki Şeytan Köprüsü'nü yakından çekmeyi çok istedim ama toprak mı kaymış ne olmuş, yol fazla eğimli, taşlı, bozuktu. Biraz tırmanıp yandan çekebildim sadece. Çıktım ama sonra kedi gibi inerken zorlandım, benimki yardım etti ona rağmen düşeyazdım. :)) Akşam üstü güneş alçalırken barajın manzarası da harika görünüyordu. Şansımıza hava çok güzeldi, temiz hava almak iyi geldi. Günlerdir bol bol da yürüyüş yaptık. Konya'ya yolunuz düşerse Sille'ye muhakkak uğrayın. :)

1. Ne güzel yapmışsınız öyle.Keyifli gezmeler ve hayırlı ramazanlar olsun :)

Piknik masaları olan yer baya hoş görünüyor.Çay da güzel gider sahiden.

1. Teşekkür ederim. :) Sille Barajındaki piknik yerleri çok güzeldi gerçekten. Manzara da iyi olunca kalkamıyor insan.

2. Konya'da meşhurdur Sille. Belki bir gün kısmet olur gitmek. :)
    Teşekkür ederim, sizin de mübarek olsun. :)

3. Ne güzeeeel bir gezi yazısı olmuş. Resimlere de bayıldım. Daha çok foto beklerim. 😂

1. Sağol canım beğenmene sevindim. Gezdikçe sana atarım. 😀

4. Baraj gölü şahane görünüyor. Gölün içindeki adacıkların birinin üzerinde dolaşmak isterdim. :)
    Konya pandemiyi kafasında bitirmiş görünüyor. Hastalığın zararsız olduğu günlerde çabuk gelir inşallah. İlginç şekilli kayaların arasından zor seçtim Şeytan Köprüsünü. Ama bir köprüsever olarak kare hoşuma gitti. ;) Çay için afiyet olsun diyorum. Hayırlı Ramazanlar :)

1. Baraj gölü çok güzel, bir sürü ördek de var. Güneş vurunca manzara ayrı güzel. :) Maske şartı kalktı diye çoğu kişi takmıyor artık ama kalabalıkta takılmalı bence. İnşallah çabuk gelir o günler. Şeytan Köprüsünü uzaktan çektim bayağı, yaklaşamadık pek, yerler de çamurluydu uğraşmayım dedim. :) Teşekkür ederim. :)

5. Çok güzel yapmışsınız, keyifli geçsin zamanınız:)))) Fotoğraflar çok güzel, Konya'yı hiç görmedim. Aslında hızlı trenle çok rahat gidebilirim ama fırsatım olmadı şu ana kadar:))) Göldeki ördeklere bayıldım, ne kadar güzeller:)))) Hayırlı ramazanlar dilerim:)))) Tatlı geçsin günün:)))

1. Teşekkür ederim. :) Hızlı trenle yolculuk çok kolay, ücreti de otobüse göre çok uygun şu an. İstanbul Konya 140 civarı.
      Ördekler çok güzeldi, yiyecek atanların yakınına yüzüyorlardı hep. Teşekkür ederim tekrar. :)

6. Konya gerçekten görülesi fakat işte zaman, nasip ...Ama sizin yazınızla gidip görmüş kadar olduk, fotoğraflar da inanılmaz bir görsel şölen teşekkürler paylaşım için.

1. Belki bir gün yolunuz düşer. Yakın çevrede güzel yerler var böyle. Güzel yorum için teşekkür ederim.:))

7. Konya'ya hiç gitme şansım olmadı ama akrabalarım hızlı trenle gitme planları atıyordu ortaya, gerçekten düşünülebilirmiş. Çok güzel bir yazı olmuş, fotoğraflardan bile o tertemiz hava hissediliyor :)

1. Ne güzel, akrabalarına katılabilirsin. Sille'ye uğramayı unutmasınlar gelirlerse. :) Havası güzel gerçekten. Her yer açık, dağ havası gibi iyi geliyor.

8. oh oh ne güzelmiş, valla, doğa semaver mangal bunlar en güzeliiii :) iyi ramazanlar :)

9. sille, kayıp fısıltı hep gidiyodu :)

1. Evet, bahsediyordu sanırım. :) Semaver ve mangal çok iyi gerçekten. Piknik alanı çok burada. :)

10. Üniversiteyi Konya'da okudum ama Sille'yi niye hiç duymadım ben yahu, merak ettim orayı şimdi. :) Size de iyi seyahatlar dilerim.

1. Konya'da okuman ne güzel. Ben çok istemiştim kısmet olmamıştı. :) Belki yeni yeni turizme açılmıştır, eskiden ben de pek duymazdım. Baraj çevresi de yapılınca daha tanınır oldu. :) Teşekkürler.

11. Son iki fotoğrafa bayıldım <3 Hayırlı Ramazanlar olsun sana ve ailene :))

1. Teşekkür ederim Momentos. Fotoğrafları beğenmene sevindim. :))

12. Gezdim sanıyordum ama epey yer kalmış görmediğim, tekrar gitmek şart oldu :)

İyi tatiller, hayırlı ramazanlar...

1. Konya'nın çevresinde gezilecek çok yer var da ilçeler falan uzak kalıyor biraz. Mesela Hadim'e gitmek istiyorum da kendi araban olacak. :))
      Teşekkür ederim. :)

13. Havalar iyice ısındı artık burada. Güzel denk geldi. :) Güzel yorumun için teşekkür ederim. :)

14. Daha önce de bir Konya yazınız vardı diye hatırlıyorum. Bununla birlikte zamanı gelince faydalanacağım:) Daha önce bir kere, günübirlik arkadaş ziyareti için gittik ama sadece Mevlana'yı ve tepelerde bir yerde etli ekmek yapan bir restoranı görmüştük:) İnşallah Ramazan sonrası kısmet olur. Hayırlı Ramazanlar:)

1. Daha önce de yazmıştım evet. :) İnşallah Konya'ya gelme fırsatınız olur. Az kalmışsınız daha önce. Sille merkeze yakın ama daha uzakta da güzel yerler var. Beyşehir Gölü, Hadim Yerköprü Şelalesi falan. Ben gidemedim daha oralara ama merak ediyorum. :)

15. Sille çok hoşuma gitti. Konya'ya yolum düşerse mutlaka uğramak isterim :)

1. Manzarası güzel bayağı. Hele de gün batımında yakın. :) İnşallah yolun düşer bir gün. :)

16. Konya'da görülmesi gereken ne güzel yerler varmış, eline sağlık çok güzel anlatmışsın Duygu, hayırlı ramazanlar:)

1. Teşekkür ederim Eren. Güzel yerler var, doğayla iç içe. :)

17. Yıllar önce iş için gitmiştim Konya'ya. Sokaklarının temizliği dikkatimi çekmişti o zaman. Yerlere atılmış çöpler falan hiç görmemiştim.

1. Aslında yine atılıyor çöpler ama temizlik personeli bayağı çalışıyor. Yeşillendirme çalışmaları da var. Güzel görünüyor sokaklar o yüzden. :)

18. Konya için çok güzel diyorlar. Geçen hafta bir gezi programında Sille'yi göstermiş merak etmiştim. :)

1. Sille çok güzel, baraj manzarası da dikkat çekici. :)

19. En yakın arkadaşım oraya yerleşti,bir türlü gidemedim ama çok istiyorum.

1. Fırsat bulursun İnşallah en kısa zamanda. :) Gezilecek güzel yerler var.

20. Konya ya hiç gitmedim. Resimler güzel görünüyor ☺️

21. Rezil bir itirafta bulunuyorum: Konya'da büyüdüm ilkokuldan liseye kadar. Ve bunların hiçbirine gidemedim :'( ay Mevlana hariç. Mübarek yerlere gider bizimkiler sağolsun:) Kelebekler vadisi ve Kyoto Japon Parkı'na gitmeyi çok istiyordum şimdi Sille'ye de gitmek istiyorum. Çok güzel mekanmış ben sadece mağaralar var sanıyordum :D İkinci memleketimdensin demek :)) Yazı ve fotoğrafları çok sevdim. Kalemine sağlık.

1. Olsun bazen istediğin gibi olmuyor. Mevlana'ya ben de üniversiteden sonra gittim mesela. Çok şehir değiştirince bazı yerleri yeni geziyorum ben de. :)) Kelebekler Vadisi ve Sille çok güzel. :)) Yorumun için teşekkürler. :)

22. Ben de bir dönem Konya'ya gitmeyi çok istemiştim ne yazık ki gidemedim. Fotoğrafların tekrar gezi yapma hevesi uyandırdı, kalemine sağlık :)

1. Görülecek güzel yerler var, belki bir gün kısmet olur. :) Teşekkürler.

23. Ahh çok güzel. Ben de üç kez gittim buraya ve bayıldım. Müzeleri gezdin mi? Saat Müzesi var mesela hayran kaldım!Aya Eleni'de çok güzel:)

1. Sille güzel gerçekten. :) Saat müzesini merak ediyordum da fırsat olmadı gitmeye. Başka sefere İnşallah. :)

Drizzt Efsanesi 13. Kitap (Kılıçlar Denizi)

Drizzt Serisi'nin elimdeki son kitabını okudum. Bu bölümde yine bir yolculuğu okuyoruz. Drizzt ve diğerleri yakın dostları için bir k...